Extra röda rödebror

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rauken
    Användare
    • januari 2007
    • 310

    #46
    Ursprungligen postat av malawijanne
    ja där tror jag jag att du upfattade texten lite fel, du kan inte lägga en matsked spirulina till ett kilo räkmix, då blir det ob fiskar.
    Men lägg en tesked spirulina som du gör nu, funkar det utan att få svarta fläckar så okej.
    Sedan tar du en matsked utav astaxhantinet till ett kilo räkmix, den typen som ncs har rabatt på så blir det säkert bra.janne
    Tack...
    Nej jag uppfattade inte fel, men skrev som en kråka... Hälften av vad jag tänkte skriva försvann visst
    För att göra en lång historia kort så frågade jag om det var OK att använda 1 tesked spirulina och 1 matsked astaxhantin... och det fick jag ju svar på.
    När man är ute på djupt vatten är det bäst att hålla munnen stängd...

    Kommentar

    • Daniel_N
      Användare
      • april 2007
      • 74

      #47
      Ursprungligen postat av Malawe
      Man kan alltid gå ihop flera stycken och köpa...eller så kanske du känner någon som du kan få köpa lite av för att prova.

      Naturose astaxanthin från Linkan AB håller minst två år i frysen.

      Annars finns Astaxin på Hälsoapoteket, men där måste man ta ur pulvret ur kapslar. Det är också starkare koncentration. Mycket bök, men funktionellt. Inte direkt billigt där heller, men då får du mindre mängd iallafall.
      Blir nog att köpa i hälsokostaffären då. Eftersom det är en starkare koncentration, hur vet jag då hur mycket jag ska ha?

      Kommentar

      • Stelin
        Användare
        • december 2002
        • 1339

        #48
        Ursprungligen postat av Mattias777
        Beställde nyligen astaxtantin ifrån en firma i Gustafsberg efter tipps ifån er här på forumet. Det var också 5g påsar 1 påse skall räcka till ca 1,7kg mix. Det jag köpte sist är naturligt astaxtantin.
        Antar att det var från Astacarotene( http://www.torget.se/torget/foretag/...companyID=1486) du beställde. Hur mycket kostade det?

        Förövrigt så blir det ju orimligt dyrt att köpa de där kapslarna i hälsokostaffären. 60st 120mg kapslar för 250kr(?) Förhoppningsvis kan man köpa pulvret till lite mer rimliga priser direkt från Astacarotene
        //Stefan Lindstedt

        Kommentar

        • endymion

          #49
          Snackade med en som påstod att rödzebran sot var ärr efter svamp eller svamp. Någon som har en kommentar till det? Tycker att det borde ligga nått i det, hur skullle annars sotet kunna växa bort som det i många fall gör. Sen kan det ju iofs vara genetiskt betingat hur lätt de får det.

          Kommentar

          • Tony
            Användare
            • april 2002
            • 4594

            #50
            Ursprungligen postat av endymion
            Snackade med en som påstod att rödzebran sot var ärr efter svamp eller svamp. Någon som har en kommentar till det? Tycker att det borde ligga nått i det, hur skullle annars sotet kunna växa bort som det i många fall gör. Sen kan det ju iofs vara genetiskt betingat hur lätt de får det.
            Det sotet som man brukar kalla sot är mörkare partier framförallt på huvudet.

            Däremot kan man få skarpa svarta prickar på rödzebra, och det kan nog stämma att det är ärrvävnad eller liknande. De svarta prickarna syns oftast på fisk som går väldigt trångt.
            Tony Englund

            Kommentar

            • Mattias777
              Användare
              • november 2006
              • 1493

              #51
              Ursprungligen postat av Stelin
              Antar att det var från Astacarotene( http://www.torget.se/torget/foretag/...companyID=1486) du beställde. Hur mycket kostade det?

              Förövrigt så blir det ju orimligt dyrt att köpa de där kapslarna i hälsokostaffären. 60st 120mg kapslar för 250kr(?) Förhoppningsvis kan man köpa pulvret till lite mer rimliga priser direkt från Astacarotene
              De kostar bara 25 kr påsen + moms (5g påse) och en påse skall räcka till ca 1,7 kg mix. Ja jag tror det är den firman tel dit är 08-570 13 950. Det är narurligt astaxtantin som de säljer och för mig känns det mycket bättre än konstgjort.....


              http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • augusti 2002
                • 10784

                #52
                "Bara"?

                25kr för 5g Astacarotene blir 1000kr+ moms och frakt (närmare 1300kr sammanlagt) för 200g mot Linkans medlemserbjudande på 371kr inkl frakt för samma mängd (Linkan säljer inte i mindre portioner än 200g så därför denna jämförelse).

                Det där är en oerhörd skillnad. Direkt skrämmande skillnad faktiskt...

                Om man är NCS medlem så har jag faktiskt svårt att förstå varför man inte drar nytta av medlemserbjudandet hos Linkan AB för Naturose astaxanthin. Enda fördelen att välja en mindre mängd är om man vill prova en gång om det verkligen ger resultat och då kostar det ju inte mer än ca 30kr...men ska man göra en del räkmix så har man ju Naturose astaxanthin färskt i frysen i minst ett par år och då blir det betydligt mer kostnadseffektivt att utnyttja Linkans erbjudande.
                Senast redigerad av StefanL; 01 oktober 2007, 10:18.

                Kommentar

                • malawijanne
                  Banned
                  • november 2005
                  • 3217

                  #53
                  Ursprungligen postat av Malawe
                  "Bara"?

                  25kr för 5g Astacarotene blir 1000kr+ moms och frakt (närmare 1300kr sammanlagt) för 200g mot Linkans medlemserbjudande på 371kr inkl frakt för samma mängd (Linkan säljer inte i mindre portioner än 200g så därför denna jämförelse).

                  Det där är en oerhörd skillnad. Direkt skrämmande skillnad faktiskt...

                  Om man är NCS medlem så har jag faktiskt svårt att förstå varför man inte drar nytta av medlemserbjudandet hos Linkan AB för Naturose astaxanthin. Enda fördelen att välja en mindre mängd är om man vill prova en gång om det verkligen ger resultat och då kostar det ju inte mer än ca 30kr...men ska man göra en del räkmix så har man ju Naturose astaxanthin färskt i frysen i minst ett par år och då blir det betydligt mer kostnadseffektivt att utnyttja Linkans erbjudande.
                  Ja där håller jag med dig Stefan, och det syndromet tycker jag att jag ser rätt så mycket på nätet, att många överarbetar det, för att dom tror att dom ska hitta det billigare någon annanstans. (Dom går över ån för att hitta vatten)janne

                  Kommentar

                  • Mattias777
                    Användare
                    • november 2006
                    • 1493

                    #54
                    Ursprungligen postat av Malawe
                    "Bara"?

                    25kr för 5g Astacarotene blir 1000kr+ moms och frakt (närmare 1300kr sammanlagt) för 200g mot Linkans medlemserbjudande på 371kr inkl frakt för samma mängd (Linkan säljer inte i mindre portioner än 200g så därför denna jämförelse).

                    Det där är en oerhörd skillnad. Direkt skrämmande skillnad faktiskt...

                    Om man är NCS medlem så har jag faktiskt svårt att förstå varför man inte drar nytta av medlemserbjudandet hos Linkan AB för Naturose astaxanthin. Enda fördelen att välja en mindre mängd är om man vill prova en gång om det verkligen ger resultat och då kostar det ju inte mer än ca 30kr...men ska man göra en del räkmix så har man ju Naturose astaxanthin färskt i frysen i minst ett par år och då blir det betydligt mer kostnadseffektivt att utnyttja Linkans erbjudande.
                    Ok men så mycket kommer jag alldrig göra av med på 2 år då detta verkar var hållbarheten i frysen? Man kan kanske köpa ihop med 3-4 pers o dela..... Kände ej till detta med linkans erbjudande , var beställer man detta? Skrev "bara" för min första påse astaxtantin jag köpte var på lagret kostade typ 140 kr för 5g
                    Senast redigerad av Mattias777; 01 oktober 2007, 12:25.


                    http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • augusti 2002
                      • 10784

                      #55
                      Följ instruktionerna på denna sida:



                      Om jag inte har helt fel så köper Akvarielagret via Linkan AB (jag kan ha fel). Att de sedan håller det priset för de motivera själva...

                      Kommentar

                      • Stelin
                        Användare
                        • december 2002
                        • 1339

                        #56
                        Ursprungligen postat av Mattias777
                        De kostar bara 25 kr påsen + moms (5g påse) och en påse skall räcka till ca 1,7 kg mix. Ja jag tror det är den firman tel dit är 08-570 13 950. Det är narurligt astaxtantin som de säljer och för mig känns det mycket bättre än konstgjort.....
                        Ok, tack för svaret. (kommer att beställa därifrån)
                        //Stefan Lindstedt

                        Kommentar

                        • Stelin
                          Användare
                          • december 2002
                          • 1339

                          #57
                          Ursprungligen postat av Mattias777
                          De kostar bara 25 kr påsen + moms (5g påse) och en påse skall räcka till ca 1,7 kg mix. Ja jag tror det är den firman tel dit är 08-570 13 950. Det är narurligt astaxtantin som de säljer och för mig känns det mycket bättre än konstgjort.....
                          Jag fick lite andra prisuppgifter när jag pratade med dom idag. 12,50kr/5g istället för 25kr.
                          ( http://www.bioreal.se/ )
                          Senast redigerad av Stelin; 02 oktober 2007, 16:18.
                          //Stefan Lindstedt

                          Kommentar

                          Arbetssätt...