Afrikanska Ciklider som hobby

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lars
    Användare
    • augusti 2010
    • 226

    Ursprungligen postat av DaRe
    Grattis!
    Tack
    Det är mer än kul att få parvusar så snart efter inflyttning
    Hemsida
    FiskTorget

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      Måste man vänta till de spottar, antar att de inte har gulesäcken så länge utan den försvinner väl efter en 5-7 dagar, eller? Är det någon fördel med att vänta tills de spottar?
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • Lars
        Användare
        • augusti 2010
        • 226

        Fördel vet jag inte, men det är ju smidigare för mig om de gör jobbet själva. Har provat egg tumbler med olika resultat och det är säkert en bra metod, men det är som sagt smidigast om fisken gör jobbet
        Hemsida
        FiskTorget

        Kommentar

        • Lars
          Användare
          • augusti 2010
          • 226

          17 Copadichromis geertsi gome landade idag i baljan. Storleken var väldigt stor på ynglen, antar att en stor hona kan ge större yngel Men 17 yngel i först försöket
          Hemsida
          FiskTorget

          Kommentar

          • maltandis
            Användare
            • oktober 2003
            • 1567

            Ursprungligen postat av Lars
            17 Copadichromis geertsi gome landade idag i baljan. Storleken var väldigt stor på ynglen, antar att en stor hona kan ge större yngel Men 17 yngel i först försöket

            Grattis kul att du delar med dig av glädjen.
            /Jocke
            Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              Grattis
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • Lars
                Användare
                • augusti 2010
                • 226

                Ursprungligen postat av maltandis
                Grattis kul att du delar med dig av glädjen.
                /Jocke
                Ursprungligen postat av DaRe
                Grattis
                Tackar killar. Javisst är det skoj. Tror nog att något har hänt, för förta gången på evigheter, har även L.Albus lekt och inte nog med det,,,,,,han lekte nog upp alla tre honorna
                Även mitt C. trewavasea par lekte igår och idag ser jag att honan tuggar. Hon är rätt liten, så jag har inga större förhoppninga. Återkommer med resultat med tiden. Nu champions league
                Hemsida
                FiskTorget

                Kommentar

                • Erik Österlund
                  Användare
                  • januari 2005
                  • 3788

                  Grattis! Geertsiynglen är rätt stora och växer på i bra takt också.

                  Kul att firrarna är så lekvilliga nu. Men din neddragning lär det ju inte bli mycket av va?

                  Kommentar

                  • Lars
                    Användare
                    • augusti 2010
                    • 226

                    Ursprungligen postat av Erik Österlund
                    Grattis! Geertsiynglen är rätt stora och växer på i bra takt också.

                    Kul att firrarna är så lekvilliga nu. Men din neddragning lär det ju inte bli mycket av va?

                    Skrev just det på annat ställe att min nerdragning;Avveckling ser allt mer frånvarande ut. Måste nog hitta en annan lösning
                    Hemsida
                    FiskTorget

                    Kommentar

                    • DaRe
                      NCS Medlem
                      • september 2009
                      • 22831

                      Hehe. Det är svårt att slita sig.
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                      ///David
                      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                      Kommentar

                      • Lars
                        Användare
                        • augusti 2010
                        • 226

                        Ursprungligen postat av Erik Österlund
                        Grattis! Geertsiynglen är rätt stora och växer på i bra takt också.

                        Kul att firrarna är så lekvilliga nu. Men din neddragning lär det ju inte bli mycket av va?
                        Jo, där kom beslutet. Jag stänger ner allt nu. Det kan sluta där det började fortfarande och det med en enda balja. Mitt första Malawikar på 500 liter 200x50x50 som står precis här bredvid där jag sitter och skriver
                        Allt är till salu
                        Hemsida
                        FiskTorget

                        Kommentar

                        • Erik Österlund
                          Användare
                          • januari 2005
                          • 3788

                          Trist! Men så är det, ibland är intresset på topp och ibland rätt svagt.

                          Vad var det som avgjorde? För mycket jobb eller mest allmänt less?

                          Kommentar

                          • Lars
                            Användare
                            • augusti 2010
                            • 226

                            Ursprungligen postat av Erik Österlund
                            Trist! Men så är det, ibland är intresset på topp och ibland rätt svagt.

                            Vad var det som avgjorde? För mycket jobb eller mest allmänt less?
                            Fel nivå kanske. Mycket jobb liten utdelning. Kanske ännu större med tiden, eller inget Jag kan ju inte klaga på odlingen, White lips yngel i minut och parti. Likaså C.Geertsi, P.Jalo reef och L.Albus samt en av de vackraste A.Usisya. Så jag har nog gjort något rätt
                            Sugen på att ta upp Golfen igen och kanske mera resande istället.Men framtiden vet vi så lite om, det återstår att se vad som sker.
                            Hemsida
                            FiskTorget

                            Kommentar

                            • Lars
                              Användare
                              • augusti 2010
                              • 226

                              Så sjukt kul att detta var kvar, undra om jag har något mer kvar i ert forum. Å nej, jag har inte startat igen, var en ren slup att jag hamnade här.
                              Hemsida
                              FiskTorget

                              Kommentar

                              • Christian Alfredsson
                                NCS Medlem
                                • april 2002
                                • 4122

                                Det är fördelen med forum, att man kan hitta igen. Jag har också svackor i hobbyn, men en stor fördel är att mitt akvarierum är ganska semi-automatiskt. Det gör att vattenbyten osv inte tar så mycket tid när jag inte känner för det.
                                Christian Alfredsson
                                http://www.zoopet.com
                                http://www.christianalfredsson.com

                                Kommentar

                                Arbetssätt...