Grumligt vatten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sloman
    Användare
    • januari 2005
    • 52

    Grumligt vatten

    Hejsan!

    Jag har ett 200 liters malawikar. Vattnet i det har nu blivit väldigt grumligt (grönt).. det ser ut som om det är massa alger som far runt i karet. Kollar man framför utblåset så ser man en massa "småskit" far omkring. Det är så grumligt att man kanske bara ser 10 cm in i karet.
    Jag gjorde ett vattenbyte på ca 80% nyligen och då var vattnet klart i ca 3 timmar sen var det lika dant igen.
    Vattnet gick från nästan kristallklart till så här grumligt på nästan en dag (första gången det hände)

    Nån som vet om det är något jag kan tillsätta i karet i samband med vattenbyte för att få detta att försvinna?

    Mvh Johan
  • LadyTiera

    #2
    det låter som svävalger (rätta mig om jag har fel.)

    total mörkläggning utan matning i ett par dagar borde lösa ditt problem

    Kommentar

    • deathdealer
      Användare
      • augusti 2004
      • 1639

      #3
      sloman & LadyT; jag läste på forumet om UV-filter, och det var en kille som hade bilder på hur det såg ut före respektive efter UV, och det ser ut som din beskrivning exakt Sloman....grööööönt!

      Kolla den tråden, under akvarium!

      Vänligen Deathdealer
      "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
      "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

      Kommentar

      • sloman
        Användare
        • januari 2005
        • 52

        #4
        Japp det är precis så det ser ut i mitt kar inte så vackert.
        Tack för tippsen!

        Kommentar

        Arbetssätt...