Medlemmar 2005 / Medlemsfrågor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mikael
    Användare
    • april 2002
    • 347

    Medlemmar 2005 / Medlemsfrågor

    Lite info om syftet med denna tråd:

    Förra året startade Kjell en tråd där alla nya medlemmar (som inte var med i NCS 2003) presenterades. Där kunde vi följa medlemsutvecklingen och även få lite kringinformation.

    Efter det att jag tagit över Kjells arbetsuppgifter som medlemsansvarig har jag blivit varse att det uppenbarligen råder en annan syn på tidsåtgång och arbete i övrigt där nere på västkusten [:0] än vad vi har här på framsidan Hur Kjell fått tiden att räcka till till allt arbete han la ner på NCS är för mig en gåta. Hur som helst kan vi alla skicka en liten tacksam tanke för allt han gjorde.

    Jag kommer framöver i denna tråd ta upp sådant som är relaterat till medlems-frågor. Alla är välkomna att bidra med funderingar och inlägg. Någon uppräkning av alla nya medlemmar blir det dock inte, i vart fall inte till att börja med. Dels så går det åt alldeles för mycket tid redan utan denna uppgift, och dels så finns det dessvärre en del aber med en dylik publicering i förhållande till PuL (personuppgiftslagen). Men vi får se vad framtiden för med sig.

    Jag kommer även att rensa tråden då och då, tex när frågeställningar blivit inaktuella. Detta för att inte låta viktig och relevant info drunkna i inlägg.

    /Mikael Mayer
    Medlemsansvarig NCS
    Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

    - Lars Falk
  • Mikael
    Användare
    • april 2002
    • 347

    #2
    Jag vill börja inläggen i denna tråd med att hälsa alla nya och gamla medlemmar välkomna till ännu ett år i NCS.

    2004 blev ett år med ökad medlemstillströmning. Dessutom visade det sig att många medlemmar vaknade upp [] och blev aktiva i sitt ciklidengagemang. Styrelsen har fått många uppslag och erbjudanden om insatser till föreningsarbetet och det är vi alla tacksamma för. Min förhoppning är att 2005 fortsätter på samma spår. Visst vore det roligt med en situation där det råder konkurrens om styrelseplatserna och där CB och hemsidan bågnar av medlemsaktivitet.

    Medlemstillströmningen har i år varit sämre än för motsvarande period föregående år [V]. Troligen beror detta på att alla sitter lugnt hemma och väntar på att få en påminnelse om att det är dags att förnya medlemskapet. Personligen begriper jag inte hur man kan sova lugnt om inte medlemskapet är i hamn…[:0] Nu är dock ett litet brev på väg till alla medlemmar så antagligen rasslar det till på medlemsfronten de närmaste veckorna.

    De första medlemskorten kommer tillsammans med lite medlemsinfo att skickas ut nästa vecka. Sedan kommer medlemsutskicken att ske en gång i veckan eller ett per två veckor.

    I skrivande stund är medlemsantalet 262 stycken. Av dem är en förvånansvärt stor del helt nya medlemmar, ca 60 stycken! Det lovar gott för fortsättningen och för varje dag blir brevlådan allt mer belastad hemma i Rosersberg [:p].

    Åter igen, välkomna allihop till ett spännande och givande 2005 med Nordiska Ciklidsällskapet.

    /Mikael Mayer
    Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

    - Lars Falk

    Kommentar

    • Micke
      Användare
      • april 2002
      • 9579

      #3
      Jag gick igenom Kjells gamla tråd och det första "säkra" medlemsantalet jag kunde hitta var från den 23/2 förra året, då var vi 1038 medlemmar. Med facit i hand vet vi nu att vi till slut nådde upp i 1312 medlemmar under förra året.
      Eftersom vi i år har som mål att slå rekordet på 1400 medlemmar från -95, skulle det vara skoj med återkommande uppdateringar av medlemsantalet, gärna i jämförelse med förra årets siffror.
      Då kan vi alla följa med och hjälpas åt mot rekord!

      Dessa noteringar hittade jag från 2004:
      23/2 - 1038
      8/3 - 1066
      16/3 - 1077
      22/3 - 1086
      3/4 - 1107
      19/4 - 1122
      7/5 - 1151
      25/5 - 1162
      7/6 - 1172
      28/6 - 1181
      25/7 - 1188
      2/8 - 1197
      18/8 - 1207
      10/9 - 1229
      27/9 - 1236
      3/10 - 1242
      17/10 - 1249
      26/10 - 1254
      1/11 - 1263
      10/11 - 1273
      21/11 - 1283
      22/11 - 1293
      27/11 - 1296
      7/12 - 1299
      9/12 - 1300
      21/12 - 1310
      12/1 (2005) 1312


      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

      Kommentar

      • Mikael
        Användare
        • april 2002
        • 347

        #4
        Medlemkort på väg.

        För de som betalt sin medlemsavgift i Sverige under dec - början av januari är nu medlemskorten utskickade. De skall dyka upp i brevlådan senast på onsdag. För övriga norden/världen sker det första utskicket kommande helg (skillnaden i tid har med portokostnader att göra).

        I och med att verksamhetsåret nu är igång kommer medlemskort att framöver skickas ut en gång i veckan eller en gång per två veckor (har också med portokostnader att göra).

        /Mikael
        Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

        - Lars Falk

        Kommentar

        • Mikael
          Användare
          • april 2002
          • 347

          #5
          citat:Ursprungligen skickat av Micke

          Då borde det finnas en aktuell siffra på medlemsantalet nu?
          Återkommer i morgon (alt. ikväll) med aktuell siffra. Det kommer dock in många medlemmar varje dag just nu så vi är fler än de 262 som stapeln på förstasidan säger.

          /Mikael
          Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

          - Lars Falk

          Kommentar

          • Mikael
            Användare
            • april 2002
            • 347

            #6
            Medlemsregistret är nu uppdaterat med inbetalningar som inkommit till och med 28 januari.

            451 medlemmar är den aktuella siffran.

            /Mikael
            Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

            - Lars Falk

            Kommentar

            • Mikael
              Användare
              • april 2002
              • 347

              #7
              Nu börjar det rassla till i medlemsregistret. 190 till har anslutit sig till föreningen de senaste dagarna.

              641 kloka människor har med andra ord sett till att de inte missar ordinarie utskick av CB1 2005 (som kommer att ske i slutet av februari).

              /Mikael Mayer
              Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

              - Lars Falk

              Kommentar

              • Zaphi
                NCS Medlem
                • juli 2002
                • 5395

                #8
                Kommer medlemskort och nytt lösenord med det utskicket med? Jag verkar ha precis missat första utskicket.

                Det skall även bli intressant att se om vi kommer upp till 1038 medlemmar innan 23/2 så vi slår rekord!
                www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                Kommentar

                • Mikael
                  Användare
                  • april 2002
                  • 347

                  #9
                  Medlemsutskick med medlemskort och övrig info skickas ut kontinuerligt, nästa utskick sker i helgen (läs imorgon)då drygt 300 försändelser lämnas till posten.

                  CB 1 och årets övriga nummer skickas ut separat i vanlig ordning, inget annat än tidningen följer med de utskicken.

                  /Mikael Mayer
                  Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

                  - Lars Falk

                  Kommentar

                  • Mikael
                    Användare
                    • april 2002
                    • 347

                    #10
                    Nu är det hög tid att betala medlemsaviften för 2005!

                    Inbetalningar som görs denna vecka (v. 6) kommer garanterat att hinna registreras i tid till utskicket av CB1, De som betalar från och med nästa vecka är mer osäkra och riskerar att få vänta ända till maj/juni på sina första CB. Detta kan naturligtvis vara mycket skadligt för hälsan så chansa inte!

                    /Mikael Mayer
                    Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

                    - Lars Falk

                    Kommentar

                    • Mikael
                      Användare
                      • april 2002
                      • 347

                      #11
                      Snart skickas årets första Ciklidblad ut. Lyckliga är de 721 personer som hittills blivit medlemmar i år. Hur vi ska göra med alla som kommer att tråna efter ettan i vacuumet mellan ettan och tvåan får vi fundera över...

                      /Mikael Mayer
                      Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

                      - Lars Falk

                      Kommentar

                      • Nyllet90
                        Användare
                        • oktober 2004
                        • 1133

                        #12
                        HAr fhorman slutat i NCS eller? Jag tycker att det låter så på vissa.. är det så eller?
                        Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

                        Kommentar

                        • Mikael
                          Användare
                          • april 2002
                          • 347

                          #13
                          citat:Ursprungligen skickat av Nyllet90

                          HAr fhorman slutat i NCS eller? Jag tycker att det låter så på vissa.. är det så eller?
                          Kjell Fohrman vilar just nu ut i sitt ide efter att ha burit NCS-oket på sina axlar under några mandatperioder. Tyvärr är han inte lika synlig här på ciklid.se som han var tidigare, mycket (om jag förstått det hela rätt) på grund av att han fortfarande av deltagarna här tas som en officiell representant för NCS. Kjell är dock fullt aktiv på annat sätt och bidrar som medlem på olika sätt till föreningens fortlevnad.

                          /Mikael Mayer
                          Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

                          - Lars Falk

                          Kommentar

                          • Mikael
                            Användare
                            • april 2002
                            • 347

                            #14
                            Har nu slutfört den administrativa biten kring utskicket av CB 1. Med dagens skörd av nya medlemskap är antalet medlemmar uppe i 751.

                            /Mikael
                            Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

                            - Lars Falk

                            Kommentar

                            • Micke
                              Användare
                              • april 2002
                              • 9579

                              #15
                              Har vi en ny medlemssiffra så att vi kan jämföra med förra årets siffror?
                              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                              Kommentar

                              Arbetssätt...