Trimaculatum 2005!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • the king
    Användare
    • januari 2005
    • 34

    #31
    citat:

    Kan tyvärr inte ta bilder, eftersom syrran har glömt kameran i sthlm. så inga bilder förän februari.
    MM,Det är så jäkla typiskt fruntimmer!
    Jag kör BMW! fast mest Jagga

    Kommentar

    • cikliderna
      Användare
      • november 2004
      • 164

      #32
      FI.
      ska försöka ta lite bilder utan blixt...men blir så lätt sudigt,har funderat hur du får så fina blider,vad är hemligheten...hehehe...har provat både med och utan blixt men tycker de blir si så där,men ska jobba vidare men har du tips så är de välkommet

      Kommentar

      • anli
        Användare
        • mars 2003
        • 3740

        #33
        citat:Ursprungligen skickat av FI
        En annan butiksägare sa att de amerikanska cikliderna nu har blivit populära igen medan malawi börjar bli opopulära, så det kanske är som med allt annat att det går i vågor. År 2005 kanske är syd- och centralamerikanarnas år.
        Jag tycker vi ger Daniel Odell en eloge som bla tog några balla trimacs ftån staterna 2003, som jag faktiskt tror startade trimac-hypen! Daniel, Fredrik och Jinnarparen har verkligen lyckats göra reklam för CA under de senaste åren.
        Leve centralarna!!!!!!!!
        Anders L

        Kommentar

        • svempa
          Användare
          • juni 2004
          • 89

          #34
          När börjar dom få sina vuxenfärger mina är fortfarande grå?
          1475L amerika
          2*112L yngel
          150L som jag ej bestämt ännu kom gärna med förslag

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=344738

          Kommentar

          • Mattias Andersson
            Användare
            • september 2003
            • 788

            #35
            citat:Ursprungligen skickat av anli

            citat:Ursprungligen skickat av FI
            En annan butiksägare sa att de amerikanska cikliderna nu har blivit populära igen medan malawi börjar bli opopulära, så det kanske är som med allt annat att det går i vågor. År 2005 kanske är syd- och centralamerikanarnas år.
            Jag tycker vi ger Daniel Odell en eloge som bla tog några balla trimacs ftån staterna 2003, som jag faktiskt tror startade trimac-hypen! Daniel, Fredrik och Jinnarparen har verkligen lyckats göra reklam för CA under de senaste åren.
            Leve centralarna!!!!!!!!
            Skulle vara kul om även butiksägarna kunde tycka så..
            Butiken där jag jobbar vill knappt ta emot gratis Yngel av centralare, förutom zebror och eldbukar verkar dom flesta butiker tro att centralare är helt osäljbara...
            Vad beror detta på?????

            Nä dags o få in lite ovanligare arter i dom svenska butikerna...

            Kommentar

            • cikliderna
              Användare
              • november 2004
              • 164

              #36
              citat:Ursprungligen skickat av anli

              citat:Ursprungligen skickat av FI
              En annan butiksägare sa att de amerikanska cikliderna nu har blivit populära igen medan malawi börjar bli opopulära, så det kanske är som med allt annat att det går i vågor. År 2005 kanske är syd- och centralamerikanarnas år.
              Jag tycker vi ger Daniel Odell en eloge som bla tog några balla trimacs ftån staterna 2003, som jag faktiskt tror startade trimac-hypen! Daniel, Fredrik och Jinnarparen har verkligen lyckats göra reklam för CA under de senaste åren.
              Leve centralarna!!!!!!!!

              japp nickar å håller med,,fast tror nog att du åxå är med på ett hörn anli

              Kommentar

              • cikliderna
                Användare
                • november 2004
                • 164

                #37
                citat:Ursprungligen skickat av Mattias Andersson

                citat:Ursprungligen skickat av anli

                citat:Ursprungligen skickat av FI
                En annan butiksägare sa att de amerikanska cikliderna nu har blivit populära igen medan malawi börjar bli opopulära, så det kanske är som med allt annat att det går i vågor. År 2005 kanske är syd- och centralamerikanarnas år.
                Jag tycker vi ger Daniel Odell en eloge som bla tog några balla trimacs ftån staterna 2003, som jag faktiskt tror startade trimac-hypen! Daniel, Fredrik och Jinnarparen har verkligen lyckats göra reklam för CA under de senaste åren.
                Leve centralarna!!!!!!!!
                Skulle vara kul om även butiksägarna kunde tycka så..
                Butiken där jag jobbar vill knappt ta emot gratis Yngel av centralare, förutom zebror och eldbukar verkar dom flesta butiker tro att centralare är helt osäljbara...
                Vad beror detta på?????

                Nä dags o få in lite ovanligare arter i dom svenska butikerna...
                skulle gissa att de beror på att de krävs stora akvarium för dessa fiskar och lite mer jobb att rengöra å så *tror dom* har man bara rätta grejer så är de ju lungt ,men då var vi där de är rätt dyrt med filter,akvarium slamsugare o.s.v...för fiskarna är ju inte dyrt,som tur är

                glömde säja ANLI: din trimac har då fått mej att skaffa trimac,trisse är de häftigaste jag sett [:p]

                Berra

                Kommentar

                • FI
                  Användare
                  • augusti 2002
                  • 3743

                  #38
                  Jo jinnarparen och Daniel ska verkligen ha cred för att de tordes ta in Jeff Rapps-exemplar, bortsett från att de tog in fiskar med fin kvalitet så visade de också att det var möjligt att importera fisk på detta sätt även för privatpersoner.

                  Annars så tycker jag att alla som bemödar sig att skriva här på forumet kan ta åt sig äran för att centralarna har rest sig från graven. Sedan tror jag det är positivt att fler har börjat posta bilder och filmer, med tanke på hur spännande de grå skygga sillarna i butikerna ser ut så är det nog inte fel att göra lite reklam för hur de ser ut som vuxna.
                  Fredrik Isaksson
                  Bildarkivet

                  Kommentar

                  • cikliderna
                    Användare
                    • november 2004
                    • 164

                    #39
                    citat:Ursprungligen skickat av FI

                    Jo jinnarparen och Daniel ska verkligen ha cred för att de tordes ta in Jeff Rapps-exemplar, bortsett från att de tog in fiskar med fin kvalitet så visade de också att det var möjligt att importera fisk på detta sätt även för privatpersoner.

                    Annars så tycker jag att alla som bemödar sig att skriva här på forumet kan ta åt sig äran för att centralarna har rest sig från graven. Sedan tror jag det är positivt att fler har börjat posta bilder och filmer, med tanke på hur spännande de grå skygga sillarna i butikerna ser ut så är det nog inte fel att göra lite reklam för hur de ser ut som vuxna.
                    Japp nickar å håller med.
                    Berra

                    Kommentar

                    • Gwendly
                      Användare
                      • december 2003
                      • 374

                      #40
                      citat:Ursprungligen skickat av Mattias Andersson

                      citat:Ursprungligen skickat av anli

                      citat:Ursprungligen skickat av FI
                      En annan butiksägare sa att de amerikanska cikliderna nu har blivit populära igen medan malawi börjar bli opopulära, så det kanske är som med allt annat att det går i vågor. År 2005 kanske är syd- och centralamerikanarnas år.
                      Jag tycker vi ger Daniel Odell en eloge som bla tog några balla trimacs ftån staterna 2003, som jag faktiskt tror startade trimac-hypen! Daniel, Fredrik och Jinnarparen har verkligen lyckats göra reklam för CA under de senaste åren.
                      Leve centralarna!!!!!!!!
                      Skulle vara kul om även butiksägarna kunde tycka så..
                      Butiken där jag jobbar vill knappt ta emot gratis Yngel av centralare, förutom zebror och eldbukar verkar dom flesta butiker tro att centralare är helt osäljbara...
                      Vad beror detta på?????

                      Nä dags o få in lite ovanligare arter i dom svenska butikerna...

                      Manga faktorer bla;
                      * manga av arterna ar ganska fula nar de ar yngel, det ar lattare att salja en mbuna med kraftigt blatt redan som 2 cm exemplar an en gra fisk
                      * De som far yngel av centralare ar ofta dumma. De saljer yngel till 28 olika butiker i stan och till alla polare osv. Saklart fisken blir osaljbar i butiken, vilket leder till att de inte vill ta in den arten igen.
                      * Bra litteratur saknas :/ For varje bok om Centralare sa finns det 58 om riftlake ciklider. Det har leder till okunskap... vilket leder till att farre personer vill ha centralare. Juan Miguel Artigas Azas haller pa att skriva en bok om cikliderna ifran Mexico, men det lar droja ett par ar innan den kommer ut

                      Kommentar

                      • Alexander Ylipää
                        Användare
                        • oktober 2003
                        • 3615

                        #41
                        Jag beundras av hur mycket mat en centralare får in i käften. Gav räkmix på räkmix åt dem, det fanns som inget slut. Men nu har de fått en riktig "kagge".

                        Hur mycket växer en trimac i månaden? Är de lika snabba som påffar?
                        Mvh Alex

                        Kommentar

                        • Mattias Andersson
                          Användare
                          • september 2003
                          • 788

                          #42
                          1-2 cm kan jag tänka mig....

                          Kommentar

                          • cikliderna
                            Användare
                            • november 2004
                            • 164

                            #43
                            citat:Ursprungligen skickat av Alexander Ylipää

                            Jag beundras av hur mycket mat en centralare får in i käften. Gav räkmix på räkmix åt dem, det fanns som inget slut. Men nu har de fått en riktig "kagge".

                            Hur mycket växer en trimac i månaden? Är de lika snabba som påffar?
                            japp dom är omättlig..hehehe... påffar å trimacs kan ta varan i hand då de gäller mat...roligt nog så har jag dessa i samma kar...gissa om jaggan får slå sej fram för att få sej en mums bit...men tycker de är kul att se ,de är då ett friskhets tecken då dom vill äta...

                            ps:mata bara inte för mycket...*use your head*

                            Berra

                            Kommentar

                            • annahl
                              Användare
                              • februari 2004
                              • 56

                              #44
                              Hej,

                              när kan man se om trimacen är en hona lr inte? menar när får trimacen(honan) den svarta fläcken på ryggfenen?

                              mina är i 3-5cm storlek och de har färger men jag fruktar att det är två hanar.

                              Kommentar

                              • cikliderna
                                Användare
                                • november 2004
                                • 164

                                #45
                                man ska se de ganska fort vad jag kan förstå,,
                                kan inte säja hur fort men Alexander har småtrimacs så han kan säkert säja om de redan syns
                                anars så har vi den säkra anli här,han har svar på de mästa

                                Kommentar

                                Arbetssätt...