lagom stor dovi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johan
    Användare
    • augusti 2002
    • 3029

    lagom stor dovi



    ****Inlägget flyttat från Sydamerikanska ciklider /Micke****
  • FI
    Användare
    • augusti 2002
    • 3743

    #2
    hoho sicken bjässe! 18" = drygt 45cm! Plocka fram måttbandet, 45cm är inte litet.

    Missa inte bjässen på 22 tum i slutet av tråden.
    Fredrik Isaksson
    Bildarkivet

    Kommentar

    • Mattias Nilsson
      Användare
      • april 2002
      • 467

      #3
      riktigt fin! Hade varit tufft med nån referens oxå, lite svårt att föreställa sig hur stor den egentligen är....
      Min hane är väl typ 26-28, men börjar tuffa till sig och ta större revir nu. Ska förmodligen flytta snart ska passa på och mäta när jag ändå har dom uppe, ögonmåttet är lite sådär, han kan nog vara både större och mindre.....
      Mvh
      Mattias

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=132646

      Kommentar

      • jinnarparen
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 2670

        #4
        Oj, 45 och 55 cm, då är min hane rena dvärgen med sina 26 cm. Fina färger på dem också!
        Jag undrar om de har gått för sig själva hela livet eller om de har lekt och vårdat yngel också.
        När mitt par leker så äter de knappast någonting vilket i sin tur påverkar tillväxten negativt, sist de lekte så vårdade de ägg och yngel i 3 månader, och då var det jag som fick sära på föräldrar och yngel.
        Kanske skulle man prova och dra upp något enstaka yngel till en riktig best.
        Åter till CA

        Det är där jag hör hemma

        Kommentar

        • Mattias Nilsson
          Användare
          • april 2002
          • 467

          #5
          håller med, hade varit intressant att se om tillväxten ökade om man särade på paret!
          Mvh
          Mattias

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=132646

          Kommentar

          • jinnarparen
            NCS Medlem
            • april 2002
            • 2670

            #6
            Jag skall börja på en ny runda nu med doviin (fungerar allt så är de sålda på söndag) och denna gången skall jag hålla dem isär så får vi se vad som händer.
            Åter till CA

            Det är där jag hör hemma

            Kommentar

            Arbetssätt...