Tropheus, vilken sort?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Cutekid
    svarade
    citat:Ursprungligen skickat av bmwpower

    cute kid om du har hållt på med troffa så borde du veta vad det kostar att köpa troffa direkt från afrika.
    Jag förstå att affäreha massa utgifter men man behöver inte ta i så man spy
    Tar dom i som man spyr? Jag tycker det är rätt humana priser på VF ändå om man tänker på alla kostnader och jobb det är för exportörerna att fånga all fisk. De kan ligga ute i månader för att få tag i ordentlig fisk. De är inget man gör i en handvändning. Jag tycker du ska ta reda på lite mer hur det går till att fånga fisk i sjön och all transport som det innebär.

    Lämna en kommentar:


  • Hank
    svarade
    citat:cute kid om du har hållt på med troffa så borde du veta vad det kostar att köpa troffa direkt från afrika.
    Ja BMW, vad kostar det att ta hem troffar direkt från afrika?
    Jag har ingen aning, men du som vet kan väl berätta.

    Lämna en kommentar:


  • bmwpower
    svarade
    cute kid om du har hållt på med troffa så borde du veta vad det kostar att köpa troffa direkt från afrika.
    Jag förstå att affäreha massa utgifter men man behöver inte ta i så man spy

    Lämna en kommentar:


  • StefanL
    svarade
    Standardpris på Tropheus brukar ligga någonstans mellan 50-75kr/st för odlade yngel/ungdjur (Vissa arter undantagna som t ex Ilangi).

    Lämna en kommentar:


  • Cutekid
    svarade
    citat:Ursprungligen skickat av bmwpower

    Dyrt eller billigt vet man vad det kostar att ta hem troffa så är priserna i sverige salttade med en grävskopa
    Vad snackar du om BMW?

    Lämna en kommentar:


  • medion
    svarade
    På tal om priser.. Vad är ett "standardpris" på tropheus yngel?
    Mbunapriset ligger ju runt 20 lappen så jag är bara nyfiken vad troffeyngel går på.

    Lämna en kommentar:


  • specmats
    svarade
    vet du vad grossisterna får betala för fisk och frakt? det vet iaf inte jag men det skulle vara intressant att veta

    Lämna en kommentar:


  • bmwpower
    svarade
    Dyrt eller billigt vet man vad det kostar att ta hem troffa så är priserna i sverige salttade med en grävskopa

    Lämna en kommentar:


  • specmats
    svarade
    Tropheus chimba är oxå väldigt snygg-såg väldigt fina vf exemplar sist i örebro, skulle vara snyggt att ha en stor grupp chimba i ett kar med mycket ljus inredning

    Lämna en kommentar:


  • newborn
    svarade
    tror det[?]

    Lämna en kommentar:


  • Nyllet90
    svarade
    medium är väl typ 6-7 centimeter va??

    Lämna en kommentar:


  • newborn
    svarade
    Caramborna var Medium(?) och Mpulungusarna var S-M tror jag...

    Lämna en kommentar:


  • Cutekid
    svarade
    Hej !

    Ja 120 kr st för Vf är otroligt billigt. 165 kr st för SO carambor tycker jag låter mastigt. Hur stora är dom?

    Mvh

    Lämna en kommentar:


  • newborn
    svarade
    Tack för alla svaren!
    Japp funnderar på örebro, jo visst kan man ha odlade men jag tycker det vore häftigt med en VF- grupp. Funnderar nu starkt på en mpulungu grupp, 120 kr styck VF måste ju vara rätt hyfst billigt el.?

    Cutekid: Ska komplitera med ett till filter när det kommer igång. Och sedan undrar jag om SO "Carambor" för 165kr är billigt eller dyrt?


    MvH//Newborn

    Lämna en kommentar:


  • ozric
    svarade
    Ska du handla i Örebro? Då skulle jag nog tagit Kachesen el. Bärnstenen!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...