1500L hur många ciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • anli
    Användare
    • mars 2003
    • 3740

    #31
    citat:Ursprungligen skickat av svempa

    Är det några andra med stora kar man kunde få flukta på och få lite inspiration?
    Hehe.. du kan få kolla på mitt lilleputtkar (900 L blev plötsligt så litet) i väntan på andra bidrag.

    Jag kör med "pinnveds" varianten
    Anders L

    Kommentar

    • svempa
      Användare
      • juni 2004
      • 89

      #32
      Har varit inne och kollat på din sida många gånger och beundrat dina charming pheonix är bland dom finaste fiskar jag sett diggar dom skarpt är dom svåra att få tag på?
      1475L amerika
      2*112L yngel
      150L som jag ej bestämt ännu kom gärna med förslag

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=344738

      Kommentar

      • anli
        Användare
        • mars 2003
        • 3740

        #33
        citat:Ursprungligen skickat av svempa

        Har varit inne och kollat på din sida många gånger och beundrat dina charming pheonix är bland dom finaste fiskar jag sett diggar dom skarpt är dom svåra att få tag på?
        Ja, tyvärr verkar de vara knepiga att få tag på. Trots att det verkar finnas enorma stim i amazonas. Mina hittade jag (Daniel och Mats oxå, 3 av 5 är deras som jag tagit hand om) på akvarieleasing för ett år sedan. Men kanske någon annan på ciklid.se har sett några nyligen?
        Kanonbra tetra att ha med stora ciklider. Stressar inte runt så mycket, gruffar lite med varandra och flyttar sig precis så mycket som behövs för att trimacen inte skall tugga på dom .

        Skall ut och såga ner torra och döda grenar på mina äppelträd i feruari, slänger sedan dom i dammen för att "mogna" lite... måste ha mer grenar! Vissa gillar tydligen stenhögar, jag gillar pinnar och rötter!
        Anders L

        Kommentar

        • Lundensis
          Användare
          • mars 2004
          • 2262

          #34
          Simontorp har fått in Semaprochilodus taeniurus. De är ca 15 cm och kommer att kosta ca 250-350 kr/styck.

          Kommentar

          • anli
            Användare
            • mars 2003
            • 3740

            #35
            citat:Ursprungligen skickat av Lundensis

            Simontorp har fått in Semaprochilodus taeniurus. De är ca 15 cm och kommer att kosta ca 250-350 kr/styck.
            Cool! Då är det bara att slå till ju. Mina kostade iofs 180 kr styck men de var nog mindre än 15 cm.
            Minst tre skall man nog ha tycker jag, de passar verkligen i ett litet stimm. Två kan bli lite bråkigt sägs det. Mina kivades dock mer när de var mindre.
            Anders L

            Kommentar

            • svempa
              Användare
              • juni 2004
              • 89

              #36
              Har bestämt mig nu efter mkt velande fram och tillbaka. Det får bli 1.1 trimac
              1.1 carpinte
              1.1 crenicichla av nåt slag, finns mkt att välja av.
              1.1 synspila.
              och mina malar, tror ni det kommer att funka?
              1475L amerika
              2*112L yngel
              150L som jag ej bestämt ännu kom gärna med förslag

              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=344738

              Kommentar

              Arbetssätt...