New AquaRelle

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias-D
    Styrelsemedlem
    • januari 2003
    • 511

    New AquaRelle

    Var uppe och köpte ett nytt lysrör och såg att det fanns ett New aquarelle som även blev inköpt. Jag undrar om det är någon skillnad mellan den gammal och den nya versionen??
    tyckte att det blev en ljus rosa ton på röret...
    Och är det nån stor skillnad mellan Aquastar och new aquarelle/ gammal relle??
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • juli 2002
    • 5395

    #2
    Det kanske är som Coca Cola Light som också är "New Taste" ibland, fast det är samma gamla cola
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

    Kommentar

    • johmi
      Användare
      • oktober 2004
      • 4

      #3
      Köpte idag två nya lysrör, båda Aquarelle. Det ena var 15 W och på den förpackningen stod det inget om "new" medan på förpackningen till det andra, 18W, så stod det new. Dock var förpackningarna förövrigt identiska så jag tror nog att det enbart är nya förpackningar.

      /Mikael

      Kommentar

      • Mathias-D
        Styrelsemedlem
        • januari 2003
        • 511

        #4
        Det är en stor skillnad mellan rören kan jag säga, har ett gammal aquarelle i ett annat kar och bredvid har ja det nya och ser en klar skillnad i färg den nya är ljust rosa...

        Kommentar

        • deelay
          Användare
          • september 2002
          • 5394

          #5
          Jo det äe säkert skillnad på dom men även 2 identiska rör skulle se olika ut om du körde ett i 12 mån o sedan stoppa i det oanvända.
          http://www.aquariumstockholm.se/

          Kommentar

          • Mathias-D
            Styrelsemedlem
            • januari 2003
            • 511

            #6
            Men det ena är rosa röret överhuvetaget och det andra nästan vitt...

            Kommentar

            • Tony
              Användare
              • april 2002
              • 4594

              #7
              Jag som bara har blåtonande aquarelle =) Jag har inte sett någon skillnad på de "nya" och gamla rören, det är väl förmodligen mest kosmetika.

              Tony Englund

              Kommentar

              • johmi
                Användare
                • oktober 2004
                • 4

                #8
                Testade sent igår kväll mitt "new aquarelle" och jämförde med ett ca 3 månader gammalt Aquastar. Skillnaden var minimal dock så var aquarelllen något mer ljusstark.

                /Mikael

                Kommentar

                • Mathias-D
                  Styrelsemedlem
                  • januari 2003
                  • 511

                  #9
                  snacka med defdac och han sa att det kunde skillja inanna det har brännt in sig...får se hur det blir efter ett tag.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...