Svart eller blå filtermatta

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklidMartin
    Användare
    • februari 2004
    • 213

    Svart eller blå filtermatta


    Hej!
    Har kommit över en del filtermatta. Den är svart istället för blå.
    Finns det någon som använt svart filtermatta?
    Kan den möjligtvis vara snyggare i akvariet än den vanliga blå?
    //Martin

    www.polarpumpen.se, Fujitsu värmepump
  • tropfrog
    Användare
    • juli 2003
    • 1827

    #2
    Vart hittade du svart filtermatta? *nyfiken*
    MVH
    Magnus

    Kommentar

    • Tony
      Användare
      • april 2002
      • 4594

      #3
      Det låter ju enormt intressant. Det tar ju sin tid innan den vrål-blå färgen mattats av annars, så en svart borde ju vara snygg från start.

      Tony Englund

      Kommentar

      • ciklidMartin
        Användare
        • februari 2004
        • 213

        #4

        Har fått mattan genom en utländsk grossist, som via en kontakt kunde leverera matta. Problemet är att för att priset skall bli riktigt riktigt bra så behöver jag köpa in en hel del matta. Kan få tag i blå matta också men den svarta verkade mer spännande. Har nu 4,5 kvadrat 10 cm's svart matta att testa med men innan jag börjar stoppa i den i mina kar vill jag helst veta om det kommer se schysst ut.

        www.polarpumpen.se, Fujitsu värmepump

        Kommentar

        • AndreasW
          Användare
          • november 2003
          • 18

          #5
          Jag har haft svart matta för ett par år sedan, en kompis som fixade det någonstans ifrån.
          Men hur som helst så tycker jag att svarta var snyggare än den blåa, försvann in i "Sydamerika-dunklet" bättre..

          Kommentar

          • Mike_Noren
            Användare
            • februari 2003
            • 2695

            #6
            MadMartin: vill du bli av med en halv kvadratmeter eller så, så kan jag köpa av dig.

            Kommentar

            • ciklidMartin
              Användare
              • februari 2004
              • 213

              #7
              Mike: De e' lungt, kommer att lägga en ny beställning i mitten på januari. Maila mig hur mycket du vill ha så tar jag med din beställning. Hoppas jag kommer ned till ca 430-450 kr kvadraten.

              www.polarpumpen.se, Fujitsu värmepump

              Kommentar

              • cichlids4fun
                NCS Medlem
                • april 2002
                • 3111

                #8
                Hej!

                jag använder och har använt 2 olika sorters svarta mattor, den ena var till för filtrering av storkök framför allt fetter då och den höll inte utan den vittrade sönder i vatten,

                Den andra har jag köpt på söndrums akvarie i Halmstad och den funkar super......har iof bara provat den lite mer finkorniga eftersom jag bara kör med 5cm men han har 3 sorters grovlek, jag tror att mattan är svensktillverkad tom.

                mvh

                Peter
                Mvh
                Peter

                don´t drink water-fish ..... in it!

                Kommentar

                • cichlids4fun
                  NCS Medlem
                  • april 2002
                  • 3111

                  #9
                  EH

                  hur det ser ut sa du visst.....

                  det ser väl lika illa ut som vilken matta som hellst, kan inte vara snyggt i akvarium behöver döljas väl sen om blå eller svart är snyggast beror väl på hur den smälter in med bakgrunden.....

                  mnvh

                  Peter
                  Mvh
                  Peter

                  don´t drink water-fish ..... in it!

                  Kommentar

                  • ralp
                    Användare
                    • november 2004
                    • 70

                    #10
                    citat:Ursprungligen skickat av MadMartin


                    Har fått mattan genom en utländsk grossist, som via en kontakt kunde leverera matta...
                    Ahem - Martin - skulle du kunna maila mig adressen till grossisten? Eftersom min handlare letar efter just svarta filtermattor och skulle blir glad för att slippa letar.

                    Jag personligen tror - liksom de andra - att det beror på vilken bakgrund man använder om det blir snyggt eller inte. Själv använder jag svart bakgrundsfolie (finns hos COOP t.ex.) och då tror jag att det skulle blir riktig snyggt med svart filtermatta. Hur det blir efter en längre tid har jag dock ingen aning om, eftersom jag har inga erfarenheter med filtermatta... (änsålänge )

                    Hejhopp. Ralp

                    Kommentar

                    Arbetssätt...