Herichthys pearsei

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mas
    Användare
    • december 2004
    • 17

    Herichthys pearsei

    Hej igen! I går frågade jag om orange head, I dag undrar jag om någon vet om denna Herichthys pearsei fisk går att få fatt i här i sverige.Kanske någon av er redan har haft eller har denna fisk.Jag är nyfiken på lite hur den är typ snäll bråkig gräver osv.Obs kan kanske verka lite förvirrat att fråga om så pass olika fiskar, men jag är nog mer nyfiken än förvirrad,frågar man inget så brukar man ej heller få veta
    Audi
  • Daniel Odell
    Användare
    • januari 2003
    • 2437

    #2
    stor å snäll växtätande centralare som är i princip omöjlig att få tag på i sverige. har sett i butik en endaste gång. nån här på forumet har en eller ett par hanar tror jag mig ha läst.
    fish r friend

    Kommentar

    • Mas
      Användare
      • december 2004
      • 17

      #3
      Hej Daniel! Varför så svår att få tag på här,Jag läste på zoopet att det fanns någon rapport om första gångs odling av nu chansar jag Roger Häggström el något liknande namn,ta detta med en kubik salt,namnet alltså.Läste även lite om den på cichlids.dk verkade som det var en dansk som hade sådana.Ja ja synd att de var så pass sällsynta då.Men är det någon som vet nåt mer så vore ja jättetacksam för tips.
      Audi

      Kommentar

      • Lundensis
        Användare
        • mars 2004
        • 2262

        #4
        Jag har pearsei, men har inte fått dem till att leka. Den finns i en del butiker i Göteborg, Majornas zoo och Torslanda zoo. De hade den åtminstone i somras.

        Kommentar

        Arbetssätt...