trimac eller????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cikliderna
    Användare
    • november 2004
    • 164

    trimac eller????

    vad tror ni gott folk...kan de vara de eller.....sett en del..m,en tycker att dena är mörk...men,men...ska bli kul att höra era åsikter


    bara att knalla in här http://groups.msn.com/Cikliderna/shoebox.msnw
  • anli
    Användare
    • mars 2003
    • 3740

    #2
    Tja... lite linje-avlad trimac skull jag säga. Ditt ex är väldigt rött i kroppen. Kan nog bli fin när den kommer upp i size!
    Så här ser en standard (enligt min uppfattning) trimac ut:


    (två gamla bilder på min nu avlidne "trisse" i möjligtvis jämförbar storlek)


    Anders L

    Kommentar

    • cikliderna
      Användare
      • november 2004
      • 164

      #3
      super fina bilder....har följt din trimac på din hemsida synd bara att den fick ett tråkigt slut..men,men...så kan de gå...
      vad jag sett är att de växer otroligt fort...så ska försöka ta lite bilder då å då...

      tack för svaret

      Kommentar

      • anli
        Användare
        • mars 2003
        • 3740

        #4
        Sen är det svårt att jämföra bilder, då färgerna kan skilja mellan kameror och ljusförhållanden. Så det där med linjevlad kan du ta med en nypa salt, så säger jag om alla som inte ser exakt ut som mina
        Anders L

        Kommentar

        • Daniel Odell
          Användare
          • januari 2003
          • 2437

          #5
          hanen ser rätt ren ut, lite linjeavlad "trimachorn-variant" honana ser lite avlång ut i kropen, kan vara hybrid. den har ju även ett lite mer extremt mönster.
          fish r friend

          Kommentar

          • FI
            Användare
            • augusti 2002
            • 3743

            #6
            cikliderna: Jasså, jag ser du har varit till Rolle och fyndat hehe. Jag stod och tittade på de där monstrena i lördags, lekte med tanken att plocka hem dem, men avstod då de säkert skulle göra slarvsylta av min fina hybrid och din gamla zonatahane. Tordes inte ta risken.
            Att de är mörka tror jag beror på stress, de blir säkert ljusare senare. Låt kameran gå varm nu.
            Fredrik Isaksson
            Bildarkivet

            Kommentar

            • cikliderna
              Användare
              • november 2004
              • 164

              #7
              citat:Ursprungligen skickat av FI

              cikliderna: Jasså, jag ser du har varit till Rolle och fyndat hehe. Jag stod och tittade på de där monstrena i lördags, lekte med tanken att plocka hem dem, men avstod då de säkert skulle göra slarvsylta av min fina hybrid och din gamla zonatahane. Tordes inte ta risken.
              Att de är mörka tror jag beror på stress, de blir säkert ljusare senare. Låt kameran gå varm nu.
              japp kameran ska få arbeta..
              kunde inte hålla mej då jag var till rolles å skulle ha mej en ny algätare, så de vart lite mer utgifter men,men...de kan de vara värt...måste säja att jag hade onda aningar då jag stopade dom i pluret..vist vart de lite rörelse men än så länge går de bara fint....

              Kommentar

              • cikliderna
                Användare
                • november 2004
                • 164

                #8
                citat:Ursprungligen skickat av Daniel Odell

                hanen ser rätt ren ut, lite linjeavlad "trimachorn-variant" honana ser lite avlång ut i kropen, kan vara hybrid. den har ju även ett lite mer extremt mönster.
                honan har fått en del stryk...mycke trasiga fenor å så...men ska bli kul å se då dom får hemmastadga sej å växa på sej lite


                Kommentar

                • cikliderna
                  Användare
                  • november 2004
                  • 164

                  #9
                  halojsan,,,,,joråå nog är de en trimac,har läst att honan har en mörkare ryggfena åxå...så de värkar ju stämma de åxå...lägger in en bild här på hannen...då han äntligen stog still en secund


                  kan säja att allt är frid å fröjd i karet än åxå....skumt...trode de skulle bli ett hiskelit liv...men,men...vad man kan ha fel

                  god jul

                  Kommentar

                  • Robin
                    Användare
                    • januari 2003
                    • 4526

                    #10
                    vänta bara
                    Mvh
                    Robin

                    Kommentar

                    • anli
                      Användare
                      • mars 2003
                      • 3740

                      #11
                      De är rätt små än va? E hanen typ 15 eller så?
                      Anders L

                      Kommentar

                      • cikliderna
                        Användare
                        • november 2004
                        • 164

                        #12
                        japp skulle tro kring 17 ungefär....honan är då inte mer än 10 cm
                        men de funkar super med jaggan å påisarna,jaggan håller orning på bostaden....visst är de lite små gruff...men de är mest mellan jaggan å påffen...trimacen verkar mest leka följa john å se så han inte missar nått kul...hehehe...då måste jag säja att honan verkar de vara mer krut i...har två 10 cm påffar som är blivande hona (hoppas jag) till mr påff som inte får komma i närheten

                        ps: måste ju skvallra att jag fick 6 st jaggisar ungar i dag...å hej å hå de tog dagen ut så var dom på g å äter som bara den (superglaaa)

                        god jul

                        Kommentar

                        • Laesk
                          Användare
                          • februari 2004
                          • 2447

                          #13
                          Kom inte här med trimactrådar! Nu blir jag bara mer sugen på att slänga ut malawisarna *saknar min trimac*
                          Lennart "Laesk" Axelsson
                          http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

                          With CANON you can!

                          Kommentar

                          • cikliderna
                            Användare
                            • november 2004
                            • 164

                            #14
                            jag förstår dej laesk....gjorde de med mina...så nu har jag ca i bägge karen..

                            Kommentar

                            • Laesk
                              Användare
                              • februari 2004
                              • 2447

                              #15
                              hehe

                              Ja du är en jäkel på att inreda kar! Satans fina rötter å så!

                              Sen placeringen av karen är lite nice =)

                              min placering: http://web.telia.com/~u32108390/Fisk...-malawi375.jpg

                              []
                              Lennart "Laesk" Axelsson
                              http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

                              With CANON you can!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...