Familjemedlemskap?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HoB
    Användare
    • december 2004
    • 28

    Familjemedlemskap?

    Har tänkt bli medlem i NCS nu, men undrar om det inte går att lösa
    "familjekort"?
    Mvh.HoB=Henrik o Barbro
    375 liter Malawi/180 liter Tanganyika/110 liter yngelkar
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • juli 2002
    • 5395

    #2
    Jag vet inte om det finns familjepriser, men om det inte finns vore det en bra idé att införa det. 50% rabatt för sambo och barn på samma adress tex.
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

    Kommentar

    • Mikael
      Användare
      • april 2002
      • 347

      #3
      Möjligheten till familjemedlemskap prövades för något år sedan. Utfallet blev en eller två medlemskap varför möjligheten togs bort. det är inte aktuellt att återinföra familjemedlemskap idag.

      /Mikael Mayer
      Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

      - Lars Falk

      Kommentar

      • imported_n/a
        Användare
        • november 2004
        • 572

        #4
        Men det är ju märkligt!Tycker helt som mayer i denna fråga,familjerabbat?Nä....det får man inte i första taget,,tror inte påt!Var o en kan väll pröjsa själv om man ska va me i nått?(min åsikt)

        Kommentar

        • Torsten
          NCS Medlem
          • september 2002
          • 647

          #5
          Frågan e kanske varför man vill ha två medlemsskap i samma familj..

          Är det för att få två tidningar?
          Är det för att kunna utnyttja bonuserbjudandet dubbelt?
          Är det för att sambon/maken/makan oxå skall få rösta på Ciklidstämman?

          Svarar man nej på ågon av frågorna är det nog ganska onödigt att vara mera än en medlem per familj. Svarar man ja kan man gott betala vad det kostar.

          Det finns en möjlighet till;
          Eller vill man bara stötta en okej förening?

          Vill man då stötta den ekonomiskt är det nog oxå bäst att betala vad det kostar. Jag skulle inte tro att NCS söker bidrag på medlemsantalet, om det söks några bidrag alls, så det alternativet har jag redan räknat ut...

          Alternativt kan man ändra i stadgarna och låta medlemsskapet gälla för alla boende i samma hushåll, vissa andra föreningar har det så!

          Kommentar

          • Tony
            Användare
            • april 2002
            • 4594

            #6
            Det kan ju också vara så att frugan vill läsa inläggen i tex. fototråden utan att göra sig skyldig till lagbrott =)

            Tony Englund

            Kommentar

            • Torsten
              NCS Medlem
              • september 2002
              • 647

              #7
              Lagbrott kan det inte bli, inte stadgebrott heller för den delen. Det står inte något om "lösenordet" i stadgarna.

              Kommentar

              • Nyllet90
                Användare
                • oktober 2004
                • 1133

                #8
                om det inte står någon stans att prenuminationen är personlig så e det inget brott...! (pappa e snut!!)
                Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

                Kommentar

                • HoB
                  Användare
                  • december 2004
                  • 28

                  #9
                  TACK för svaren!
                  Hela min idé blev nog LITE missuppfattad!
                  Givetvis fanns inte någon fundering på dubbla tidningar eller bonuserbjudande....
                  Bara tanken är ju löjlig och sniken....!

                  Min enda avsikt till frågan: En kul grej för resten av familjen!
                  (det kan väl inte vara SÅ dumt med tanke på att det prövats tidigare och enbart tagits bort pga förlitet intresse.)

                  Mvh.HoB=Henrik o Barbro
                  375 liter Malawi/180 liter Tanganyika/110 liter yngelkar

                  Kommentar

                  • Micke
                    Användare
                    • april 2002
                    • 9579

                    #10
                    citat:Ursprungligen skickat av Nyllet90

                    om det inte står någon stans att prenuminationen är personlig så e det inget brott...! (pappa e snut!!)
                    Det går inte att prenumerera på Ciklidbladet, det är en medlemstidning som enbart kan erhållas genom medlemskap i föreningen.
                    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                    Kommentar

                    • Lene
                      Användare
                      • januari 2007
                      • 42

                      #11
                      Plockar fram en gammal fråga som är lite aktuell för mig. Hade varit bra om man som fruga/man/sambo till ncs-medlem skulle ha möjlighet att åtminstone ta del av vissa extra medlemsfunktioner här på ciklid.org utan att behöva betala för två medlemskap i samma familj. När frågan ställdes här för ett par år sedan skrev Torsten följande:
                      Ursprungligen postat av Torsten
                      Frågan e kanske varför man vill ha två medlemsskap i samma familj..

                      Är det för att få två tidningar?
                      Är det för att kunna utnyttja bonuserbjudandet dubbelt?
                      Är det för att sambon/maken/makan oxå skall få rösta på Ciklidstämman?

                      Svarar man nej på ågon av frågorna är det nog ganska onödigt att vara mera än en medlem per familj. Svarar man ja kan man gott betala vad det kostar.

                      I vårt fall, där vi båda ("Rembrandt" och jag) är akvarister, men medlemskapet står på honom, skulle jag svara nej på alla frågor ovan. Givetvis har vi ingen nytta av två tidningar och vi kommer troligen inte ha möjlighet att gå på ciklidstämman de närmaste åren (åtminstone inte båda två) eftersom vi har småbarn.

                      Däremot hade det varit praktiskt om jag kunde få behörighet att posta bilder på mitt eget användarnamn (istället för att logga in som Rembrandt) och kunna skicka in artiklar till Ciklidbladet utan att behöva betala hela medlemsavgiften en extra gång bara för det. Övriga medlemsförmåner på ciklid.org (som att rösta i fototävlingen) är inte så viktigt för min del.

                      Torsten skriver också
                      Alternativt kan man ändra i stadgarna och låta medlemsskapet gälla för alla boende i samma hushåll, vissa andra föreningar har det så!
                      Det kanske är en bra idé.

                      Kommentar

                      • Mikael W
                        NCS Medlem
                        • augusti 2002
                        • 8598

                        #12
                        Hej

                        Tack för frågan. Vi tar upp den i styrelsen och ser vad man kunde göra. Eventuellt kan man lösa vissa behov rent tekniskt, utan att behöva ändra stadgarna t.ex.
                        mvh
                        Mikael W
                        (NCS-medlem sedan 1981)

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Användare
                          • april 2002
                          • 4619

                          #13
                          Denna möjlighet fanns för några år sedan - men under de 2 år vi testade så löstes det totalt 1 familjemedlemskap.
                          Eftersom det innebär en del administrativt extra arbete och intresset uppenbarligen var minimalt så skippades då familjemedlemskapet.

                          Kommentar

                          • Lene
                            Användare
                            • januari 2007
                            • 42

                            #14
                            Okej, hajar problemet! Får väl stå ut med att sno Rembrandts login om jag absolut vill lägga in någon bild på mina sydamerikanare (fast det lär inte inträffa så ofta med vår kassa kamera - och jag lovar att skriva att det är jag som lägger in dem)

                            Vad gäller artiklar till CB så har jag en på gång (ska bara redigeras en sista gång), men det är väl inget större problem om jag mailar in den trots att jag inte själv personligen är medlem, eller?

                            Kommentar

                            • Tony
                              Användare
                              • april 2002
                              • 4594

                              #15
                              Ursprungligen postat av Lene
                              Vad gäller artiklar till CB så har jag en på gång (ska bara redigeras en sista gång), men det är väl inget större problem om jag mailar in den trots att jag inte själv personligen är medlem, eller?
                              Alla artiklar är oerhört värdefulla, så skriv så det glöder
                              Tony Englund

                              Kommentar

                              Arbetssätt...