Pris---Yngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola
    Användare
    • augusti 2002
    • 1232

    Pris---Yngel?

    Heej, ha rlite fråger angående mina yngel har yngel av följande:
    :RödZebra pris / yngel?
    :Hongi pris / yngel
    http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=580 sedan denna vad kan jag få för följande yngel tror ni? så jag itne blir helt blåst i affären...
    MVH

    Ola

    ola lindeberg
    ola lindeberg
  • malawi_voodoo
    Användare
    • juli 2002
    • 790

    #2
    Om det är god kvalité och storlek (4-5cm) på ynglena så kan du nog räkna med en 15-20kr/st. det är i alla fall´vad jag brukar få för mbunas i den storleken. den rätta mängeden är också viktigt. om du har 5 st så blir dom inte så jätteintressanta, samma om du skulle ha 30st.

    /Glenn Wouda

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

    Kommentar

    • Ola
      Användare
      • augusti 2002
      • 1232

      #3
      Ok malawi... jag har ca 15 st som är ca 3 cm, sen yterligare 15 st som är bara 1 cm... men dom på 3 cm har jag i ett 100L kar, så frågan är om jag kan ha dom i där tills dom är just 4-5 cm stora? blir inte karet lite för litet?
      MVH

      Ola

      ola lindeberg
      ola lindeberg

      Kommentar

      • malawi_voodoo
        Användare
        • juli 2002
        • 790

        #4
        visst kommer dom ynglen som är 3cm bli 4-5cm fast det går mycket snabbare om de skulle gå i ett större.

        /Glenn Wouda

        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

        Kommentar

        • Ola
          Användare
          • augusti 2002
          • 1232

          #5
          hej igen.
          vad menar du med "rätt" antal? hur många är bäst då?förstod iten riktigt vad du menade där.
          MVH
          Ola

          ola lindeberg
          ola lindeberg

          Kommentar

          • mole
            Användare
            • april 2002
            • 12

            #6
            Jag antar att han menar att om du ska sälja dom så får du inte så mycket för dom om köparen ser att du har hela badkaret/diskhon/+alla alkvarium fulla med samma fisk.


            enklare att motivera ett lägre pris om det finns god tillgång

            .. men jag vet inte, kanske att jag bara bidrar till ökad förvirring

            Kommentar

            • Frasse
              Användare
              • april 2002
              • 36

              #7
              Mycket beror också på kvaliten. Det blir ju större finare fiskar om man har ett större kar. Det blir ju också jämmnare storlek på dem men några eftersläntare får man nog ändå. Sedan får man ju bättre betalt om det är F1r osv. Sedan är det inte lätt att sitta och skriva vad du borde få för dina yngel priserna varierar ju en del i sveriges avlånga land. Jag skulle nog försöka sälja dem privat i första hand man kan nog få bättre betalt då. Gå gärna med i någon akvarie förening de brukar ju ha auktioner tipp som tätt. Om inte annat så kan man ju sätta upp en lapp i förenings lokalen också.

              MVH
              MVH. Tony...

              Kommentar

              • Tony
                Användare
                • april 2002
                • 4594

                #8
                En del handlare köper inte fisk av folk som säljer både privat och till butiker. Kan vara värt att tänka på.

                Resonemanget de för är att du redan mättat marknaden och säljer "överskottet" till butiken. Om det ligger så mycket i det kan ju diskuteras.



                mvh

                Tony Lejvell
                Tony Englund

                Kommentar

                • Frasse
                  Användare
                  • april 2002
                  • 36

                  #9
                  Du kan man ju ställa sig frågan hur skall de få veta om man säljer privat då. Om de inte har spioner som skvallrar förståss men det är lite långsökt tycker jag.

                  /Tony


                  MVH
                  MVH. Tony...

                  Kommentar

                  Arbetssätt...