Dags att byta inredning i karet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cutekid
    Användare
    • januari 2003
    • 3368

    #16
    citat:Ursprungligen skickat av Zaphi

    Ett 3cm lager med bläster och 3 utspridda stenar. Perfekt!

    Tropheus behöver inga grottor för att leka, det räcker med en liten sten som de kan känna att de få härska över så räcker det.
    Håller fullständigt med här !
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/

    Kommentar

    • specmats
      Användare
      • december 2004
      • 3060

      #17
      Jag undviker grottor till både mbunas och tropheus, jag försöker istället använda stenar-moduler som siktskärmar som jag tycker fungerar bra och som sagt så föredrar jag en ljus inredning men inte vit utan material i ljusa toner
      Tropheus Duboisi halembe, so
      Melanochromis Auratus, vf
      Synodontis Petricola, odlade

      Akvarie-setup (Salt)

      Kommentar

      • bmwpower
        Användare
        • december 2002
        • 1934

        #18
        hmmm nu blev man kluven.
        Jag hade gärna velat ha grottor så dom som får mest stryck hade kunnat vila sig.
        Jag får börja med att kasta ut bakgrunden för den är inget rolig och tar för mycket plats.
        Sedan får jag utgå ifrån rådasand och vanlig sten,men jag hade velat ha faxesten och korall grus då får man ju ett hårdare vatten.

        Kommentar

        • Stelin
          Användare
          • december 2002
          • 1339

          #19
          Men använd faxesten o korallgrus om du gillar dom bättre. Det här med val av "inredningsmaterial" är ju mest en smaksak.
          //Stefan Lindstedt

          Kommentar

          • roccster
            Användare
            • augusti 2004
            • 583

            #20
            De grus som Death snackar om är kalkhaltigt (om jag inte minns fel) så det borde hjälpa till att buffra vattnet precis som korallgrus eller faxe. När det gäller just korall och faxe så har jag fått det förklarat för mig att faxe har lättare "packas" vilket gör att man då och då måste röra om i det (när man damsuger). Det gör jag iofs ändå (med korall).
            MVH

            / Richard
            http://www.ornemark.com

            Kommentar

            • Kristoffer

              #21
              Blir inte era vita inredningar täckta av alger?! Mina vita stenar blir snabbt täckta av alger och då ser det inte så kul ut längre. Jag har inget mot att andra, mörka stenar täcks av alger.

              Hur gör ni?

              Kommentar

              • bmwpower
                Användare
                • december 2002
                • 1934

                #22
                Nä har aldrig haft problem med alger på faxesten och korallgrus.
                Det jag märkt är att gruset mörna 2 veckor efter man damsugit bottnen

                Kommentar

                Arbetssätt...