Pröva på ngt nytt ? ! ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • anli
    Användare
    • mars 2003
    • 3740

    #46
    Har inte provat att låta fisk växa upp tillsammans... har alltid haft fullt med fisk på ett eller annat sätt, stora å små.
    Du får testa och se... det mest funkar ibland å ibland inte alls

    Anders L

    Kommentar

    • Alexander Ylipää
      Användare
      • oktober 2003
      • 3615

      #47
      Oki, värt o prova iaf
      Mvh Alex

      Kommentar

      • Alexander Ylipää
        Användare
        • oktober 2003
        • 3615

        #48
        Hur ofta ska man byta vatten? En gång i veckan?
        Är så van att byta var tredje dag, nu när jag har discus. Men det kanske man inte behöver med centralare?
        Mvh Alex

        Kommentar

        • anli
          Användare
          • mars 2003
          • 3740

          #49
          Standard vattenbyte blir väl bra... typ 1/4-1/3 1 gång i veckan
          Anders L

          Kommentar

          • FI
            Användare
            • augusti 2002
            • 3743

            #50
            Alexander: Rolle har inne ett lekpar av trimaculatum eller nåt extremt likartat, hanen var 15-20 cm medan honan var drygt 10 cm. Båda hade fler än tre fläckar på sidorna men jag känner inte till om även trimaculatum kan ha det, de var i alla fall extremt närbesläktade, lite mörka till färgen men i övrigt fina. Hanen såg riktigt ond ut, knallröda ögon och värsta underbettet, hade tydligen ställt till med oreda hos den förra ägaren.
            Fredrik Isaksson
            Bildarkivet

            Kommentar

            • Alexander Ylipää
              Användare
              • oktober 2003
              • 3615

              #51
              citat:Ursprungligen skickat av FI

              Alexander: Rolle har inne ett lekpar av trimaculatum eller nåt extremt likartat, hanen var 15-20 cm medan honan var drygt drygt 10 cm. Båda hade fler än tre fläckar på sidorna men jag känner inte till om även trimaculatum kan ha det, de var i alla fall extremt närbesläktade, lite mörka till färgen men i övrigt fina. Hanen såg riktigt ond ut, knallröda ögon och värsta underbettet, hade tydligen ställt till med oreda hos den förra ägaren.
              I vilket kar simmade de i när du såg dem? Var där i torsdags, men såg inget speciellt.

              För väl ta en snabbis förbi på måndag
              Mvh Alex

              Kommentar

              • FI
                Användare
                • augusti 2002
                • 3743

                #52
                De gick i 375an under troffekaret. När du ändå kollar in trimaculatusarna(om det nu var det), missa inte lungfisken som går i samma kar. Riktigt ball firre.
                Fredrik Isaksson
                Bildarkivet

                Kommentar

                • Alexander Ylipää
                  Användare
                  • oktober 2003
                  • 3615

                  #53
                  Japp!

                  Den såg jag!!! Man kan inte ha den med ett gäng små trimacs? Äter den upp dem?

                  Blev jävligt sugen
                  Mvh Alex

                  Kommentar

                  • FI
                    Användare
                    • augusti 2002
                    • 3743

                    #54
                    Det är nog bättre att låta den gå med nåt större, jag har ingen egen erfarenhet av lungfiskar men det sägs att de är rovgiriga, de blir ju stora också, runt metern eller så.
                    Men jag håller med, trots alla varningar så vill jag ta med mig den hem varje gång jag ser den.
                    Fredrik Isaksson
                    Bildarkivet

                    Kommentar

                    • cikliderna
                      Användare
                      • november 2004
                      • 164

                      #55
                      citat:Ursprungligen skickat av FI

                      Alexander: Rolle har inne ett lekpar av trimaculatum eller nåt extremt likartat, hanen var 15-20 cm medan honan var drygt 10 cm. Båda hade fler än tre fläckar på sidorna men jag känner inte till om även trimaculatum kan ha det, de var i alla fall extremt närbesläktade, lite mörka till färgen men i övrigt fina. Hanen såg riktigt ond ut, knallröda ögon och värsta underbettet, hade tydligen ställt till med oreda hos den förra ägaren.
                      tjosan hejsan....dom finns hos mej nu.....så nu ska vi forska å se om de är trimac...ska fixa lite bilder så fort jag kan



                      Kommentar

                      • Alexander Ylipää
                        Användare
                        • oktober 2003
                        • 3615

                        #56
                        Var idag på guldfisken och frågade om han kunde ta hem Nicaragua-ciklider.

                        Han hade visst inne 8 st i källaren, precis den storlek jag vill ha dem!! Perfekt, efter jul är de hemma hos mig
                        det kmr bli sällskap till trimac, får se hur det går med den saken..
                        Mvh Alex

                        Kommentar

                        Arbetssätt...