trasigt...........................!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Annapanna

    trasigt...........................!

    Hej jag vill bara tala om att våran tid som ciklid ägare tyvärr är över. Nu när vi äntligen fått balans i vattnet.I morse klockan 04.15 SPRACK botten från front till bakkant bara så där rakt över. 250 liter är mycket vatten, fiskarna varav två honor med en massa yngel fick flytta till säljaren. Hela vår bottenvåning är vattenskadad. Det kostar kan jag säga. Och snart är det JUL. Ha det gott god jul oxå. Tack för oss
    mvh annapanna
  • ozric
    Användare
    • mars 2004
    • 3187

    #2
    Ajj fan!!
    Trist!
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)

    Kommentar

    • stahl_mikael
      Användare
      • januari 2004
      • 114

      #3
      Välkommen in i klubben

      Kommentar

      • Zaphi
        NCS Medlem
        • juli 2002
        • 5395

        #4
        Ja. vad skall man säga, det är hur tråkigt som helst. Om du är en inbiten akvarist kommer du säkert köpa ett nytt någon gång framöver. Jag hoppas inte incidenten får dig att sluta, det är mycket ovanligt att ett akvarium spricker så.
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

        Kommentar

        • daniel_i_malmö
          Användare
          • april 2002
          • 1338

          #5
          Verkligen tråkigt att höra. Se nu till att få ut vad ni kan på hemförsäkringen och kom sedan igen med den här hobbyn som kan vara så givande. Två länkar som kanske kan vara till hjälp och uppmuntran i denna jobbiga stund:

          Försäkringsfrågor och akvarier:


          En olycksbroder som fortfarande är en av de mest aktiva på den här sajten:
          Tjugofem år med ciklider.
          http://www.malmoakvarieforening.se
          Centralamerika 2006
          Svart kaffe och drömmeri...

          Kommentar

          • anli
            Användare
            • mars 2003
            • 3740

            #6
            citat:Ursprungligen skickat av daniel_i_malmö

            Verkligen tråkigt att höra. Se nu till att få ut vad ni kan på hemförsäkringen och kom sedan igen med den här hobbyn som kan vara så givande. Två länkar som kanske kan vara till hjälp och uppmuntran i denna jobbiga stund:

            Försäkringsfrågor och akvarier:


            En olycksbroder som fortfarande är en av de mest aktiva på den här sajten:
            Japp, summerar man detta ett år efteråt så blev det inte så tokigt!
            Karen är fler och större, samt att fiskarna är coolare
            Dessutom fick jag en anledning att skriva en artikel i CB.

            Men jag lider med dig Annapanna, för ett år sedan var också jag totalt knäckt!
            Anders L

            Kommentar

            • thomas1wallen
              Användare
              • oktober 2004
              • 121

              #7
              citat:Ursprungligen skickat av Annapanna

              Hej jag vill bara tala om att våran tid som ciklid ägare tyvärr är över. Nu när vi äntligen fått balans i vattnet.I morse klockan 04.15 SPRACK botten från front till bakkant bara så där rakt över. 250 liter är mycket vatten, fiskarna varav två honor med en massa yngel fick flytta till säljaren. Hela vår bottenvåning är vattenskadad. Det kostar kan jag säga. Och snart är det JUL. Ha det gott god jul oxå. Tack för oss
              mvh annapanna
              Ge inte upp!
              Hemförsäkringarna [u]brukar täcka skador från akvarier upp till 500l utan problem har jag hört, skall man ha större akvarier så bör man kolla upp det, men era "futtiga" 250 liter (jaja jag vet det är inte futtigt när det rinner ut...) borde ju gå på försäkringen...
              Ta reda på VARFÖR akvariet sprack och gör nytt försök!

              Kommentar

              • fredrikr
                Användare
                • oktober 2002
                • 985

                #8
                Låter som att det har legat en stor sten direkt mot glaset, eller ett gruskorn som tryckt mot glaset underifrån, eller möjligen att akvariet bara haft stöd ute i kanterna och har haft för tunt glas i botten.

                Känns ju för hemskt när det händer förstås. Valfri hemförsäkring täcker det nästan säkert, men det är ju jobbigt att leva i huset/lägenheten medan den repareras.

                Sedan finns det ju en stor skara människor i Sverige som lever *utan* hemförsäkring. Jag hörde själv till dem i säkert fem år som student, men jag hade i o f s inga akvarier då. Då ligger man förstås riktigt pyrt till om olyckan är framme.
                Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
                http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

                Kommentar

                Arbetssätt...