Vårdande Guldsömmar.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Orppo
    Användare
    • september 2004
    • 518

    Vårdande Guldsömmar.

    Hur mycket de än försökte;så är de yngellösa nu.
    Jag var verkligen imponerad av deras yngelvård.
    Hanen o honan höll i hop o motade bort alla tänkabara motsåndare.
    Men så fort de tappade koncentrationen ett uns ,så var chicla ocellaris där o pickade i sig ynglen likt en matglad höna.


    Nu har jag flyttat lekparet till ett annat kar där de förhoppningsvis kan vårda sina yngel i fred.

  • medgix
    Användare
    • september 2004
    • 242

    #2
    om du lyckas hålla några yngel vid liv så kan du väl skicka 6 av dom till mig för en billig peng[]?
    Har ett helvete med att få tag på guldsömmar... hade varit mäktigt att se en sån fin art leka runt i akvariet ))

    Kommentar

    • Leopoldi
      Användare
      • februari 2004
      • 1082

      #3
      Vart i detta avlånga land är det svårt att få tag på guldsöm?

      Kommentar

      • medgix
        Användare
        • september 2004
        • 242

        #4
        fick äntligen tag på guldsöm!! Nu har jag 6 skönheter som går i mitt kar! leopoldi. Jag vet om en kille i blomstermåla (kalmar) som kan ha till salu. Jag kan fråga honom om det är okej att jag ger ut hans mail eventuellt telenr... jag har svårt att tänka mig att han skickar upp dom så om det skulle bli aktuellt så skulle du nog få åka och hämta dom själv .

        Kommentar

        • Leopoldi
          Användare
          • februari 2004
          • 1082

          #5
          Nä...jag har redan, men var mest förvånad över att du hade problem att få tag på dem.

          Kommentar

          • medgix
            Användare
            • september 2004
            • 242

            #6
            jaha.. hehe... jag har inte körkort så jag kan inte ta mig vart som helst för att köpa guldsömmar och vår lokala akvarieaffär hade problem att få tag i dom oxå... O med tanke på kylan så var det inte aktuellt att få dom hemskickade från nols ciklidhobby heller (de enda som kunde erbjuda detta)... men nu har jag dom iaf, även om de inte är större än 7-8 cm så är jag grymt lycklig över att äntligen ha dom )

            Kommentar

            • Johan
              Användare
              • augusti 2002
              • 3029

              #7
              inte även om de är större va, jag har ju odlat upp dem med omsorg tagit hand om de små liven sen de var typ 2 mm. så vårdda dem medgix

              Kommentar

              Arbetssätt...