doppvärmare och pumpar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • M4ng3

    doppvärmare och pumpar

    Tjena!!

    Var in på hemsidan Hjortgatans zoo, men den ville inte funka. Någon som vet om dom bytt adress eller lagt ner internetförsäljningen?.
    Någon som har någon annan sida som säljer billiga pumpar och doppvärmare?

    MVH Magnus
  • Cutekid
    Användare
    • januari 2003
    • 3368

    #2
    De har lagt ner verksamheten.
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/

    Kommentar

    • pirran
      Användare
      • december 2004
      • 186

      #3
      om du har en hornbach affär nära dej rekommenderar jag dej att kolla där, har kollat på ny doppvärmare pris på zoo 240:- på hornbach 111:-
      dom ska även ha pumpar och andra akvarie tillbehör, de har nog en hemmsida tror jag!!
      pirran

      Kommentar

      • fredrikr
        Användare
        • oktober 2002
        • 985

        #4
        http://www.akvanet.dk är billiga på både pumpar och värmare. Ge dem ditt medlemsnummer i NCS så får du 10% rabatt också. Även med frakt till Sverige blir det en bra affär. Jag har bara beställt en gång men den gången fungerade det i alla fall kanonbra.
        Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
        http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

        Kommentar

        • Karon
          Användare
          • april 2002
          • 880

          #5

          P.W.S.S zoo, vi har tillbehör för era sötvattens och saltvattensfiskar. allt för att era älskade husdjur skall få det de behöver. tex era reptiler

          Aquaristik & Aquarium Shop. Auch Aquariumpflanzen / Wasserpflanzen für Ihr Aquarium im Shop. Aquaristik Versand seit 1992. Über 170.000 Kunden weltweit

          Kommentar

          • imported_n/a
            Användare
            • november 2004
            • 22

            #6
            Har beställt lite CO2 och en Eheim 2028 från Akvaristik, Tyskland, och börjar undra hur lång tid de tar på sig. Man kan följa ordern på deras sida och 26 november stod det "delivered abroad". Är det nå+gon som vet när jag kan vänta det levererat hämtbart?

            Kommentar

            • tropfrog
              Användare
              • juli 2003
              • 1827

              #7
              citat:Ursprungligen skickat av Romokåla

              Har beställt lite CO2 och en Eheim 2028 från Akvaristik, Tyskland, och börjar undra hur lång tid de tar på sig. Man kan följa ordern på deras sida och 26 november stod det "delivered abroad". Är det nå+gon som vet när jag kan vänta det levererat hämtbart?
              Har du frågat dom via mail eller telefonsammtal? Det är det första jag skulle göra om jag ville veta mer om när jag kan förvänta mig leverans av mitt paket. Vem vet, någon här på forumet kanske vet bättre, men det betvivlar jag.
              MVH
              Magnus

              Kommentar

              • Mattias Olsson
                Användare
                • september 2003
                • 328

                #8
                hej

                Jag gjorde en beställning för inte så länge sedan på ett Eheim 2028 bl.a från aquaristic.net. Det tog ca 10 dagar innan det kom till Sverige.
                Men sen var der nåt leveransföretag (ej posten alltså) som skulle leverera det men jag var inte hemma och det blev en massa strul... de ville t.ex. att jag själv skulle hämta ut paketet från ett lager de hade men eftersom jag inte har bil och det var flera km dit blev det strul och ja... men det löste sig efter en dryg vecka ungefär

                Leveransen från Aquaristics sida gick dock smidigt tyckte jag, och grejorna var hela!

                Kommentar

                • imported_n/a
                  Användare
                  • november 2004
                  • 22

                  #9
                  Nu kom det! Hämtar som vanligt på Nicos Tobak, min nya "Posten". CO2-kitet är ett JBL Set Easy 1. Tillfredsställer högst 250 liter ser jag nu, slarvigt av mig, jag har 540. Det verkar dock finnas något modulbaserat utbyggnadskoncept jag får kolla vidare på. Två nya frågor infinner sig:
                  1) Tror ni att det ändå blir "halvfina" växter nu eller krävs det någon kritisk massa för att koldioxiden skall verka?

                  2) Fick även med något slags "permanenttest" som mäter CO2-halt, pH och kH. För att detta ska funka så får man inte tillsätta pH-förändrande substanser t ex torv eftersom då inte JBL:s tester tar hänsyn till dessa effekter. Har bara några rötter som borde vara hyfsat försumbara, men min undran är om även min halvkapacitet påverkar de här testvärdena.

                  Fattar att det är halvjobbiga frågor men svara gärna även om ni bara tror. Be mig inte maila tyskarna, jag testar hellre först tillsammans med er hjälp.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...