Ska jag ge bort mina fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bamse

    Ska jag ge bort mina fiskar?

    Jag hr för tillfället två Akvarium ett 375 liters där det bor 4 elfenbensciklider en sebraciklid 2 röda ciklider 2 praktbotior och två malar.

    ett 125 liters där det bor ett skalar par en black gost och lite balndade små fiskar ca 5 st. här bor även 2 malar.

    Min fråga är skall jag göra mig av med fiskarna i det stora akvariet lägga över skalar paret och bygga ett nytt akvarium omkring dem eller skall jag ändra om i det genom att kanska gör mig av med de två röda cikliderna.

    Hjälp ge mig ideér jag vet inte. Men jag är jätte trött på fiskarna i det stora karet.

    Vad för fiskar passar med skalar, har tänkt på jordätare och kanska diskus.

    Mvh
    Björn


  • medgix
    Användare
    • september 2004
    • 242

    #2
    till dina scalarer passar sig discus ganska bra... Men om jag hade skaffat discus så hade jag inte vågt ha något annat sällskap än scalarerna då discus är så attans dyrt... scalarer, chokladciklid och ngn jordätare + att du håller kvar malarna?
    provade själv nyligen att blanda scalarer med rödciklider, men scalarerna började sakna sina huvuden... rödcikliderna slet av dom... Ganska grymt faktiskt ... Jag kan ta dina rödciklider []

    Kommentar

    • Johan1
      Användare
      • maj 2002
      • 390

      #3
      En nytändning kanske är att göra ett byta med någon som har det du söker och tvärt om. Alltid roligt med helt ny fisk.
      https://sites.google.com/site/johandiskus/Home

      Kommentar

      Arbetssätt...