Dags att handla böcker men vilka

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lars Andersson
    NCS Medlem
    • oktober 2002
    • 601

    #31
    För den som har nästan alla böcker om cichlider så kan jag tipsa om
    "The Endemic Cichlids of Madagascar" engelsk version skriven av Patrick de Rham och "the late" Jean-Claude Nourissat. Boken skall enligt vad jag kan utröna finnas tillgänglig i mitten av december.

    Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Användare
      • april 2002
      • 4619

      #32
      citat:Någon som har bläddrat igenom denhär boken?
      http://www.bokus.com/cgi-bin/more_book_info.cgi?ISBN=0764115251&pt=search_result
      Ja jag har sett den - till det priset är den väl OK. Mark Smith höll för övrigt föredrag på en ciklidstämma i Göteborg för ett antal år sen och då passade han på att fota en massa fiskar hos mig som han nu har med i boken.
      Vilka och hur många fiskar det är kommer jag inte ihåg - men jag omnämns i alla fall i boken för just detta.
      Men det gör ju inte boken direkt bättre - men priset är ju helt OK.

      citat:Någon som vet något om denna bok.
      Visserligen på engelska men fins kanske även på svenska kostar över 800kr så man vill ju veta lite om boken innan köp.
      boken heter. Cichlids and the Other Fishes of Lake Malawi
      Sannolikt menar du TFHs stora atlas http://www.tfhpublications.com/defau...4&prodid=TS157 och det är väl den största atlas som utkommit. Den stora nackdelen med den är väl att den har väldigt många år på nacken så massor av namn och annat har ändrats sen den skrevs. Den finns på engelska och tyska.

      citat: Jag undrar precis som denti vilken malawibok det är som menas i bonuserbjudandet. Kan inte hitta att Konings skrivit nått som heter "malawiboken". Vet nån vilken bok som menas?
      Jag vet inte, men antar att det rör sig om "Malawiciklider i sin naturliga miljö".


      Kommentar

      • figge
        Användare
        • juli 2004
        • 112

        #33
        Finns det några böcker om jordätare?
        mvh
        fredrik

        Kommentar

        • henrikrock
          Användare
          • november 2003
          • 97

          #34
          "Southamerican eartheaters" finns med i bonuserbjudandet. En bra bok.

          Kommentar

          Arbetssätt...