guldsöm yngel.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Orppo
    Användare
    • september 2004
    • 518

    guldsöm yngel.

    Tjena Ciklidvänner.
    Mitt fina par lekte härom veckan o då var jag fräck nog att smyga upp ett hundratal ca med hävertmetoden.
    Nu har jag de i ett 30 liters med pump o värmare.
    nu till frågan:Vad matar jag de små kräken med?
    (Förutom artemia).Mortlat flingfoder?,funkar det allena?.
  • medgix
    Användare
    • september 2004
    • 242

    #2
    jag har faktiskt inte en aning... men du kan nog mosa ihop det mesta åt dom )... men du kan väl hojta till när dom har nått 5 cm så köper jag 6 st av dig ...

    Kommentar

    • Johan
      Användare
      • augusti 2002
      • 3029

      #3
      artemia, krossat flingfoder, köp ett ett pepparkar o häll i pellets o sen vid= finfint smått yngel foder,

      det är säkrare med artemia, så det rör på sig så det stimulerar till ätning.brukar de första veckorna mata mina guldsömns yngel med artemia, sen över gå till pepparkar varianten. 30liter kommer inom väldigt kort tid bli för litet, kan var värt att tänka på.

      Kommentar

      • Henreb
        Användare
        • november 2004
        • 56

        #4
        Har själv yngel på jordätare. De var lite kinkiga de första dagarna och tog bara artemia. Men nu verkar det gå bra med mortlade flingor.
        540L Sydamerika

        Kommentar

        • Festae
          NCS Medlem
          • december 2003
          • 45

          #5
          Jag fick en kull med Guldsömmar och gjorde inget speciellt med dessa yngel.
          En gissning var att jag fick fram ca 400 st yngel i avyttringsbar storlek.

          //Magnus
          720 l Central/Sydamerika ,375 l Victoria, 160 l sällskap

          Kommentar

          • Johan
            Användare
            • augusti 2002
            • 3029

            #6
            är du helt sann? 400 yngel, jisses så många . jag har nog knappt kommit upp i hundra, o min hona är runt 10cm o hanen runt 20.

            Kommentar

            Arbetssätt...