Skygga oscars

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alexander Ylipää
    Användare
    • oktober 2003
    • 3615

    Skygga oscars

    Hej!

    Har för tillfället en grupp på 6 st oscar(7cm) i ett 250 liters akvarium. De ska flyttas till ett större inom snar framtid.
    Så fort man kommer nära karet så tigger de mat, så jag ger dem morgon och kväll. Men efter de har ätit och är mätta, så blir de skraja som f_n, och gömmer sig bakom rötter och stenar.
    Temperaturen är 26-27 och ph.7
    Inga tecken på sjukdom, andas normalt. Filtreringen är en fluval 4 plus.
    Inredning är kolsten och rötter i mitten, och vallisnerior på sidorna.
    Mvh Alex
  • cikliderna
    Användare
    • november 2004
    • 164

    #2
    citat:Ursprungligen skickat av Alexander Ylipää

    Hej!

    Har för tillfället en grupp på 6 st oscar(7cm) i ett 250 liters akvarium. De ska flyttas till ett större inom snar framtid.
    Så fort man kommer nära karet så tigger de mat, så jag ger dem morgon och kväll. Men efter de har ätit och är mätta, så blir de skraja som f_n, och gömmer sig bakom rötter och stenar.
    Temperaturen är 26-27 och ph.7
    Inga tecken på sjukdom, andas normalt. Filtreringen är en fluval 4 plus.
    Inredning är kolsten och rötter i mitten, och vallisnerior på sidorna.
    ja oskar kan vara skumma...dom kan till och med spela död om dom blir rigtigt hotade....mina monster kan helt plötsligt bara ligga pall lite på sidan å se hel sjuk å nästa secund så är de full fart på dom...specield då vid matdax....mina 4 småtingar är de därimot alltid full gas...hehehe...men dom vet väll att de är konkurans på maten...

    Kommentar

    • Alexander Ylipää
      Användare
      • oktober 2003
      • 3615

      #3
      Någon annan?
      Mvh Alex

      Kommentar

      • malawi_voodoo
        Användare
        • juli 2002
        • 790

        #4
        Nemen fy alex, har du skaffat oscars? Trodde du skulle köra på jordätare
        /Glenn Wouda

        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

        Kommentar

        Arbetssätt...