Topp- resp. Bottenlistan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kungsholmen
    Användare
    • november 2004
    • 37

    #61
    Gott nytt år!

    Kommentar

    • kungsholmen
      Användare
      • november 2004
      • 37

      #62
      Eldbuk verkar vara en bubblare..

      En klassiker likt Toast Skagen m a o viker sig aldrig för trender utan står starkt på egna fenor..

      Kommentar

      • Daniel Odell
        Användare
        • januari 2003
        • 2437

        #63
        om man hittar kvalitetsexemplar har man en otroligt trevlig akvarie-invånare
        fish r friend

        Kommentar

        • INXS

          #64
          Det finns ju olika satt att gora listor pa:
          Dom man tycker ser snyggast ut, dom man har haft och dom man tycker har det roligaste/mest interesanta beteendet.

          Mina listor:
          Dom snyggaste

          Nandopsis Salvini
          (Amphilophius Festae)
          H carpinte "Escondido"
          Vieja argaenta
          Nandopsis managuense
          Bla Jack Dempsey

          bast beteende:
          Red devil - Amphilophius labiatus -alltid nyfiken, roligaste firren nagansin! Gravskopa.

          H carpinte "Escondido" - aggresiv och nyfiken med fin farg

          C nigrofasciatus - kanske vanlig men kolla in familjebeteendet och hur en sadan liten firre har stort mod nar den forsvarar reviret. Sedan ar det ju alltid kul att ha en firre man inte kan misslyckas med. Man kan dra upp en stol till karet och glo pa dom i timmar.

          Nicaraguense - bra och interessant beteende utan att vara for brakig.


          De firrar jag har pa botten ar for att jag har blivit besviken eller uttrakad av:

          Salvini - fin firre men ligger bara och gommer sig

          (festae)- aggressivaste och elakaste firren - aldrig igen, men den ar ju snygg

          Istlanum - som salvini, man vet att den finns i karet men ser den oftast inte.

          (crencichla - alla gaddciklider jag har hafft) - ligger och trycker. Aktiva vid matning och sedan ligger och trycker igen.

          Bla Jack Dempsey - manga, manga ceremoniella begravningar pa tjotta. Det varsta ar att det kostar 20-30 dollar varje gang. Fisken ar for kanslig men nar man ser ett helt kar fullt av dom som hos Jeff Rapps kan man ju inte lata bli...

          Oscar - glomde nastan bort den firren jag undviker mest. Varje affar har flera kar fulla av dom. Manga affarer har ocksa kar fulla av Oscars som har blivit for stora och bytts in - oftast ser dessa fiskar ut sa man kan spy, hal i huvudet, blinda , saknar ogon, fjall, fenor och missbildade/sjuka. Jag kan inte skaka mentala bilden av dom fullvuxna lepra firrarna jag har sett :p


          Daniel, bilden pa istlanumen ser lite bekant ut



          Kommentar

          Arbetssätt...