CB 3 - epilog

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mikael
    Användare
    • april 2002
    • 347

    CB 3 - epilog

    Som vi alla vet var det en del strul med CB 3. Nu kan vi ju alla glädjas åt att CB 4 kommit och i dagarna har jag skickat de sista 3rna till väntande medlemmar.

    Tänkte bara ge er följande info.

    Totalt var det 64 stycken som inte fick CB 3. Det stärker min misstanke om att det någonstans i Sverige står en postback med CB och samlar damm (det går i ca 60-70 CB i en back).Posten har kommit med följande svar avseende min reklamation av det inträffade:

    "...Vi beklagar att ditt brev inte kommit fram. Eftersom brevet saknade försäkring betalar vi inte ut någon ersättning, då posten enligt gällande villkor inte ersätter saknade eller skadade 1:a klassbrev eller ekonomibrev.

    Vi vill ända tacka dig för att du gjorde en reklamation. De uppgifter vi fått in om ärendet hjälper oss i vårt kvalitetsarbete."


    Fint va [xx(] Postens strul har kostat NCS drygt 1300 kronor i extra porto och en massa extra nedlagd tid för mig och min hustru. Naturligtvis skall jag gå vidare med detta ärende och tillskriva nästa steg i posthieriarkin. Vi får väl se vad nästa standardbrev innehåller för floskler...

    Vill passa på att tacka er alla som drabbats av detta för tålamodet och förståelsen. Samtidigt vill jag efterlysa en av er som ännu inte fått sin 3:a. Igår kom nämligen ett nummer i retur där adresslappen ramlat bort.

    /Mikael Mayer
    Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

    - Lars Falk
  • Hasse_H
    Användare
    • april 2002
    • 1081

    #2
    Ja vad ska man säga om Posten. Jag har väl beklagat mig några ggr på detta forumet om den s.k. posten och det är ju bara att konstatera att man får vara glad om försändelser kommer fram överhuvudtaget. Den tid när man kunde lita på posten är för längesedan förbi. Så sent som i förra veckan skickade jag ett brev med några CD-skivor till en bekant, använde ett bra kuvert i styv kartong och frankerade upp brevet till 500g när det vägde ca 300g. Åkte med bilen ett par mil t.o.r. till posterminalens "sista-minuten"-låda i god tid innan denna tömdes. Självklart förväntar man sig att det kommer fram nästa vardag, speciellt som det står Brevet delas ut vardagen efter inlämningsdagen i villkoren för 1:a klassbrev. Citerat från postens egen website: Ett förstaklassbrev inom riket ska också enligt svensk Postlag delas ut dagen efter att det postats!
    Men inte då. Lade det på lådan onsdag kväll och det kom fram idag tisdag.

    Är det så konstigt att det går dåligt för Posten?

    /Hasse

    Kommentar

    • Mike_Noren
      Användare
      • februari 2003
      • 2695

      #3
      citat:Är det så konstigt att det går dåligt för Posten?
      Och CD'na kom fram hela? I'm impressed.

      Kommentar

      Arbetssätt...