Smakråd tack!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ditte
    Användare
    • augusti 2002
    • 39

    Smakråd tack!

    Hej.
    Om man går till akvariehandlarn här så lär man inte hitta något större utbud. Så jag tänkte be dem att ta hem lite åt mig. Jag har i ett 300 liters nu 2 hongi, 3 rödsebra, 3 Aulonocara rubinröd, 2 bronsciklider och en plectostomus. Vet ej om jag ska köpa mer av de jag redan har eller ta några nya. Jag hade Ahli en gång i tiden men de gick hädan efter bara 2 dagar, de tycker jag är vackra. Men jag vet inte...vad rekomenderar ni som kan det här...hur många och av vad??

    Vänligen
    D.J
    Hälsningar
    Ditte



    http://w1.570.telia.com/~u57007739/
  • Therese
    Användare
    • april 2002
    • 196

    #2
    När jag startade upp mitt malawi akvarium blev det en ordentlig Malawi mix. Vist var fiskarna fina var och en för sig men helhets intrycket blev inget bra. Så jag delade upp fiskarna i två akvarium och köpte till av samma sort. Så i mitt "prydnads akvarium" på 275 liter har jag 4vuxna rödzebroro o ca 10yngel. 3 Edwardi. 6 Delfiner (inte fulvuxna) och några golden. Och det är helt klart vackrare att titta på.

    Tänkte försöka övertala pappsen till ett större akvarium så att jag kan ha lite fler fiskar =)) men jag tycker att det funkar bra som det är nu.

    mvh Therese

    Kommentar

    • antonlan
      Användare
      • augusti 2002
      • 57

      #3
      Hej ditte!

      mitt förslag är att du försöker begränsa antalet arter och isstället köper fler(gärna honor) av de arter du har.. intrycket blir mer enhetligt då tycker jag. du kan dessutom ha ganska mycket mer fisk tror jag. köp fler hongi och rödzebror så att du har en 6-7 av varje art.(gärna två hannar och resten honor)..
      lycka till/anton

      Kommentar

      Arbetssätt...