Påfågelciklider och STÖRRE sällskap...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ricard
    Användare
    • augusti 2003
    • 476

    Påfågelciklider och STÖRRE sällskap...

    Jag såg tråden Påfågelciklider och mindre sällskap och tänkte då på ngr av de stora giganterna som jag har läst mkt om de senaste månaderna. Exv. C. doovi, C. festae & C. ocellaris (påfågelsaborre) Frågan är hur de skulle klara sig med ngr av dessa - exv. ngr festae och ocellaris..?

    Ngr tankar?

    [u]Mvh.</u>
    Ricard Hulteke - Välkommen till Min zoon
  • Festae
    NCS Medlem
    • december 2003
    • 45

    #2
    Jag har stora påfåglar(1st +25 cm, 3 st ca 20cm) med ganska stora festae (3st +20 cm festae).
    De går i harmoni med varandra.

    De stora bråk som uppstår är inom respektive art.
    //Magnus
    720 l Central/Sydamerika ,375 l Victoria, 160 l sällskap

    Kommentar

    • Mattias Andersson
      Användare
      • september 2003
      • 788

      #3
      Mina erfarenheter är att dom är för veka....

      Kommentar

      • imported_n/a
        Användare
        • november 2004
        • 572

        #4
        Av de tre du räknat upp,så..i rätt tank endast cichlan.tex de större c-amerika gör slarvsylta av oscarn....men så finns det undantag.Gav bort ett fullvuxet par veija +25cm en gång,väldigt tuffa var dom så jag oroade mig lite för hans fisk,,,jaja det går nog bra sa han.Så jag åkte dit med fisken.Men herregud vicket monster!I där simmade en förvuxen,ja,så fullvuxen ni kan tänka er påfågel ciklid,typ den som simmade i aquaria stockholm i början.Han spärrade upp gapet o skulle sätta nykomlingarna på plats(de darrade som asplöv).Så stl har betydelse.

        Kommentar

        • Micke_A
          NCS Medlem
          • januari 2003
          • 638

          #5
          Hej

          Just nu har jag påfåglar med små Jack Dempsey, nicaraguense, och Crenicichla regani, och det går bra, förutom att nicaraguensena ger dem en del tjuvnyp. För några år se´n hade jag två stora påfåglar på ca 25 cm, med ett halvvuxet jaguarpar på ca 20 cm, och två Jack Dempsey på ca 15 cm, och det gick bra. Jaguarerna var lugna, t.o.m när de hade yngel. Jaguarhanen och JD-hanen stod och munhöggs ibland, men rörde aldrig varandra. Annars var det frid och fröjd.

          MVH Micke
          MVH Micke

          "Varför har ni Carl-Uno Sjöblom i ert akvarium?" "Det är inte Carl-Uno Sjöblom, det är en brax!"

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=77336

          Kommentar

          Arbetssätt...