Ang, utnämnadet av nya moderatorer....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • anli
    Användare
    • mars 2003
    • 3740

    #16
    citat:Ursprungligen skickat av Daniel Odell

    varav 3 är från stockholms ciklidklubb, lite ballt.
    Helt naturligt!
    Anders L

    Kommentar

    • Mr.Fish
      Användare
      • maj 2004
      • 1403

      #17
      citat:För att avsluta denna tråd och en likande (http://www.ciklid.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8843) vill jag gå ut med det stora skälet varför Styrelsen valt att utöka antalet Moderatorer.

      Tidigare har befintliga Moderatorer på forumet endast bestått av Styrelsen, samt Ola Svensson.

      I samband med att Kjell Fohrman efter sina 4 år som Styrelsemedlem avgick lämnade han ett stort tomrum efter sig i all den tid han lade ned på vårt forum, som bland annat Moderator.

      Detta har inneburit att övriga Styrelsemedllemar och Ola, har haft en tuff match att hinna följa med i alla trådar som läggs in varje timme om dygnet, vilket också resulterat i att vissa trådar ibland glidit iväg lite för långt, och sedan har de varit svåra att stoppa utan att uppröra allt och alla.

      Efter att ha dryftat detta som ett växande problem kände vi i Styrelsen att vi vill få ett bättre grepp över situationen, utan att för den skull helt knäckas själva av att ständigt behöva vara uppkoplade för att se vad som händer.

      Vi tillfrågade då ett antal personer om de ville hjälpa oss i arbetet med att finnas tillgängliga och guida användare rätt när så behövs,
      och vi gjorde bedömningen att de tillfrågade personerna är både flitiga besökare av forumet och har lugn en inställning i vad de skriver. Vissa tackade ja till att ta på sig ett sådant upprag, andra har för tillfället tackat nej.

      Se också till att skilja på dem som är Moderatorer för de olika avdelningarna i forumet (de syns till höger om respektive forumsavdelning) och de som är moderatorer för övriga funktioner på Ciklid.se, såsom Köp & Sälj och Medlemmarnas Bilder.

      Moderatorer är inte insatta som ett maktmedel utan som medhjälpare med ett ökat kunskap om formerna i forumet och siten Ciklid.se.

      Min förhoppning är att ni respekterar dessa personers arbete och ser dem som ett hjälpmedel.

      Om vi, NCS-medlemmar som icke NCS-medlemmar, beter oss illa i vårt forum kommer vi att avskräcka de som nyligen hittat till vårt forum och det är det sista som vi i Styrelsen vill skall hända.

      Hjälps vi alla åt och inte strävar efter personliga vendettor, så tro åtminstone jag att tidigare problem framöver skall ses som historiska problem.

      Hoppas att jag har allas medhåll i detta.
      Detta låter ju sunt ! Vi får väl se hur det går.

      Kommentar

      • Tony
        Användare
        • april 2002
        • 4594

        #18
        Känner du dig strypt och inträngd i ett hörn av alla nya moderatorer Fisken?

        Hittils har väl ingen moderator gjort så mycket väsen av sig att det finns anledning att förmoda att allt går åt skogen.


        Tony Englund

        Kommentar

        • deathdealer
          Användare
          • augusti 2004
          • 1639

          #19
          Bästa Mr Fish
          Jag är av samma uppfattning som du att ÅLDERN på de personer som är moderatorer är helt utan BETYDELSE!

          Jag tar givetvis åt mig den kritik som du riktar åt mig och vill inte på något sätt börja med pajkastning MEN:

          1. För 23 år sedan började jag som akvarist, var aktiv i föreningar, ODLADE och SÅLDE sydameriaknska ciklider i lite "större" skala än hobbyverksamhet!

          2. Jag var med och tävlade i "inredning" och lyckades med min ringa erfarenhet få 3:e pris bland alla de deltagare som var med den gången.

          Att jag nu igen tar upp min hobby igen (med lite bättre förutsättningar, då jag själv tjänar de pengar jag lägger ner på hobbyn, och slipper fråga "mamma" efter dessa ser jag själv som ganska positivt!

          För mig är det HELT naturligt att FÖRST inhämta så mycket KUNSKAP man någonsin kan om något nytt, för att SLIPPA alla problem som kan uppstå!
          Detta har jag fått hjälp med här, vilket jag tycker är fantastiskt.
          Tyvärr finns det inte hur mycket som helst att läsa om mitt brinnande intresse, och efter att ha inhämtat de kunskaper jag kunde via litteratur, och härifrån så börjar man dra egna slutsatser och komma fram till egna observationer, som jag tror att andra kan ha nytta av. "Fler hjärnor som försöker lösa ett problem, blir oftast bättre"

          Om jag har kommit med felaktig information, INTE fört ett ämne framåt, eller bidragit så önskar jag givetvis höra detta.

          MEN jag tänker INTE kliva av som MODERATOR för att du inte tycker jag är passande. Om styrelsen, eller andra som beslutar om vilka personer som ska vara aktiva här anser att jag inte fyller någon funktion, eller bidrar, så SJÄLVKLART stiger jag av, men jag blev tillfrågad, och blev väldigt stolt och glad över detta, så du lär få dra med mig ett tag till

          Vänligen Deathdealer - gröningen!
          "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
          "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

          Kommentar

          • deathdealer
            Användare
            • augusti 2004
            • 1639

            #20
            jo, en liten detalj Mr Fish; anledningen till alla dessa frågor som du nämnde att jag hade i början är att utvecklingen inom tekniker och skötsel av akvarium har gått ganska lååångt dom sita 20åren *ler* och det vore enligt min princip dumdristigt att INTE ta reda på vad som skett!

            Hade jag gjort som jag gjorde på "forntiden" med mina Malawi (fasa) så hade det defenitivt inte varit lika roligt som idag - så tack för hjälpen, du har oxå gett mig bra råd!

            En GLAD Deathdealer
            "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
            "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

            Kommentar

            • Centurion
              Användare
              • oktober 2003
              • 210

              #21

              Hehe, ägd

              http://www.adelgren.se/akvarium/

              Kommentar

              • Mr.Fish
                Användare
                • maj 2004
                • 1403

                #22
                [quoteKänner du dig strypt och inträngd i ett hörn av alla nya moderatorer Fisken?
                ][/quote] Nej ,inte direkt; jag kan bara konstatera att inte gör mitt
                bästa för att skaffa nya vänner på forumet. Jag stack ut hakan rätt så långt och åkte på en rejäl käft-smäll, sånt som händer....

                Ps. Mr.Death ,jag gjorde tydligen en missbedömning av dina meriter och kunnande, om det nu är värt något -sorry !

                Kommentar

                • roccster
                  Användare
                  • augusti 2004
                  • 583

                  #23
                  Att vara moderator i ett forum handlar inte bara om att man ska ha viss kunskap om det forumet handlar om. Det handlar om att ha sunt bondfurnuft och veta vad forumet har för riktlinjer. Att låsa en tråd med personliga påhopp har inte 5 cent med kunskap om akvariefiskar att göra.

                  När det gäller att ålder inte har ett skit med att vara moderator att göra tycker jag att du, MrFish, har helt fel. Visst finns det många mogna tonåringar där ute, men en testosteronstin kille med moppemush har ibland lite lättare att aggera innan, och tänka efter.
                  MVH

                  / Richard
                  http://www.ornemark.com

                  Kommentar

                  • nils42
                    Användare
                    • januari 2003
                    • 931

                    #24
                    Ja , ja det har nog sagts också i annat sammanhang. Har man inget att gräla om, skaffar man sig anledning. Min åsikt: kul med de nya moderatorerna! Jag kan inte annat än att räkna med att det fungerar bra som hittills.

                    Kommentar

                    • deathdealer
                      Användare
                      • augusti 2004
                      • 1639

                      #25
                      Gubbar & gumms!

                      Jag tycker att hela grejen är avklarad! Att någon har en åsikt (rätt eller fel) köper jag, och Mr Fish har svarat!

                      Att han skulle börja passa sig för vilka vänner han skaffade sig här vore väldigt olyckligt, för killen besitter massor av kunskaper!

                      Nä - nu släpper vi detta, och bygger vidare på ett superforum!

                      Deathdealer

                      Ps. Mr Fish - noooo hard F!
                      "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                      "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

                      Kommentar

                      • Christer T

                        #26
                        Något som helt klart hedrar Mr Fish är att han kan ta ett steg bakåt och be om ursäkt om han gått för långt eller haft fel. Det är inte alla som klarar. Starkt Fisken!

                        Kommentar

                        Arbetssätt...