Billig Bakgrund Och Innerfilterdöljare - Förslag

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • it_mutt

    Billig Bakgrund Och Innerfilterdöljare - Förslag

    Hallojsan alles

    Tänkte "snickra" ihop någon form av anordning för att dölja mitt innerfilter, tänkt ev. utgå från ett halvt pvc-rör och sen "klä" det med stenar... MEN tips och inspiration är alltid trevligt, så någon som har några tips, tankar eller direkta förslag? Huvudsaken är att det "måste" bli hyffsat billigt, har varken råd eller tid att bygga något tokavancerat.

    Sen till fråga två, någon som vet någon butik i närheten av Hässleholm som säljer bakgrunder? I "stil" med BTN:s fast inte i samma prisklass. Har tittat lite på nätet och hittat en på 100x50 (som mitt lilla söta kar är) för 500:- så det är i den pengaklassen jag tänkt mig....någon som har något tips även här?

    Ha det gott

    /Mike
  • deathdealer
    Användare
    • augusti 2004
    • 1639

    #2
    it_mutt; för ett par månader sedan diskuterades samma sak, eller ett alternativ till att ha möjlighet att flytta runt moduler i ett kar av Roccster!
    Om du tar en plexiglasskiva (lättare att arbeta med än glas) med lämplig bredd och samma höjs som karet och sätter denna som en tvärslå i hörnet på karet (hänger du med?), så kan du täcka denna med silikon och sedan fästa sten, frigolit eller annat material för att dölja filtret. nu vet jag inte hur billigt detta blir, men en NY BTN filtermodult ligger på ca 700:-, och då kanske det är värt allt besvär, och istället spara ett tag, för att få det man egentligen vill ha???

    Bara ett förslag, annar finns det massor om egna modul-byggen här om du söker....


    Mvh Deathdealer
    "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
    "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

    Kommentar

    • it_mutt

      #3
      Ah, förstår PRECIS vad du menar och det låter inte alsl som någon dum ide. Tackar för tipset

      Kommentar

      Arbetssätt...