Mangrover- rot som flyter.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • discusred
    Användare
    • juni 2004
    • 851

    Mangrover- rot som flyter.

    Har köpt en mangrover-rot som flyter upp till ytan.
    Hur får man den att sjunka?
    Har lagt den i badkaret med tyngd på, så den får suga in sig vatten. Men den har läggat där ett 12 timmar nu, men flyter ändå.
  • GoSatta
    Användare
    • februari 2003
    • 1686

    #2
    Det kan ibland ta dagar, tålamod är oftast det bästa =)

    annars kan man som vissa gör skruva fast sugkoppar etc. för att tvinga ner den men de får man se upp med täckglas etc. som kan krossas om roten kommer uppflygande.
    /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
    http://www.gosatta.org

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • april 2002
      • 14633

      #3
      Det kan ta månader innan de sjunker (men oftast kortare tid, "vanliga" rötter kan ta längre tid). Du får lägga en sten på den eller stå ut med att den flyter.
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      • discusred
        Användare
        • juni 2004
        • 851

        #4
        Det är en big- size rot som jag köpte på Åled igår, så jag vill undvika ha den flytade i akvariumet, och tror inte sug- proppar hjälper med den flyt- förmågan som roten har.
        Så jag får köra på erans råd och låta tålamodet ha sin gång (men undras hur länge min honungblomma har tålamod och ha en mangrover rot i bad- karet, tur vi har ett duschrum oxå).

        Kommentar

        • Niclas Larsson
          Användare
          • januari 2004
          • 546

          #5
          Jag tröttande på att vänta så jag och gjorde hål under i roten som ej syntes samt lite elstipes och en kakelplatta som jag oxå gjorde hål i och placerade under sanden som ett sänke syns inte funkar
          Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

          Kommentar

          Arbetssätt...