plansch vs. målad baksida??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattias Olsson
    Användare
    • september 2003
    • 328

    plansch vs. målad baksida??

    Har just nu en enorm beslutsångest om jag ska måla en blå bakgrund på utsidan av akvariet eller måla på en plansch och sätta dit!

    Några som har synpunkter på alternativen....?
  • roccster
    Användare
    • augusti 2004
    • 583

    #2
    Jag kan bara rekomendera måla. Blir väldigt bra efter ett par strykningar och använder du en latexfärg så ska det inte vara några prob. att ta bort när du tröttnar. Jag testade en sån där blå plastmatte på mitt yngelkar men den var väldigt svår att få tät.
    MVH

    / Richard
    http://www.ornemark.com

    Kommentar

    • Zaphi
      NCS Medlem
      • juli 2002
      • 5395

      #3
      Om du bara skall ha ett kar så sätt "plansch". Det är ju lite lättare att ta bort om man säger så. Har du många kar så bör du måla, annars blir det dyrt + att det blir ett jädra tejpande och krångel...
      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

      Kommentar

      • Mattias Olsson
        Användare
        • september 2003
        • 328

        #4
        Är ute efter ungefär den blåaktiga färgen du har i din lokal Zaphi... antar att det är målat?

        Kommentar

        • HDahlberg
          Användare
          • februari 2004
          • 92

          #5
          Hej! Är också mkt intresserad av den blå färgen. Är mkt imponerad av det 420 l som finns bland medlemmarnas akvariebilder, Christer Carlson är den som skall ha berömmet - jag blir lyrisk. Oerhört kreativt.

          Mvh

          Hasse

          Kommentar

          • Christer T

            #6
            citat:Är mkt imponerad av det 420 l som finns bland medlemmarnas akvariebilder, Christer Carlson är den som skall ha berömmet - jag blir lyrisk. Oerhört kreativt.
            Tack Hasse! [] Det är Kontaktplast. Enkelt att applicera och enkelt att ta bort om man så önskar.

            Kommentar

            Arbetssätt...