johanni hona som gömmer sej

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • adrock
    Användare
    • september 2004
    • 33

    johanni hona som gömmer sej

    har 3st johanni honor och 2 hanar (ska köpa fler honor). Nu är det som så att jag kan bara hitta 2 av de tre honorna. Har testat att mata och sådant för att locka fram den tredje men inte lyckats. Jag tror att den kan gömma sej bland en massa lavasten som jag silikonat ihop så det blir en massa gömmor och grottor emellan dom. Nu till min fråga, om hon nu är där, hur kommer det sej att hon inte vill komma fram?

    5st Johanni | 5st Blå deflin |3st Laidochromis sp. "hongi" |7st Labeotropheus trewavasae
  • Centurion
    Användare
    • oktober 2003
    • 210

    #2
    Hon kanske ruvar...?


    http://www.adelgren.se/akvarium/

    Kommentar

    • adrock
      Användare
      • september 2004
      • 33

      #3
      tanken slog mej, men jag har inte lagt märke till någon lek mellan honan och hanen. Men men, nu får man tji för att man inte är tillräckligt uppmärksam ibland
      5st Johanni | 5st Blå deflin |3st Laidochromis sp. "hongi" |7st Labeotropheus trewavasae

      Kommentar

      • Zaphi
        NCS Medlem
        • juli 2002
        • 5395

        #4
        Du ser lätt om honan ruvar, för då är munnen full med ägg eller yngel, hon får en stor haka och det ser lite ut som om hon tuggar då och då. Det är ändå relativt sällan man bevittnar leken, så det är inte det bästa sättet att veta
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

        Kommentar

        Arbetssätt...