EXPERT RÅD

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SOLO
    Användare
    • augusti 2004
    • 53

    EXPERT RÅD

    Min bror hade inte tid över för sina guldbandare...vem fick dom om inte jag....nu skall jag starta 2 st 1000l. Ett med Malawi som jag har idag och ett med "sydare". Mina funderingar är om det går bra med ett par hantlar och kanske ett par av den spännande fisken "fastae"????? Vill ha stora fiskar och lite spänning i karet. Som sagt har jag ingen erfarenhet av "sydare" så alla råd och tips är välkommet.
    3x200,480,960 SA&CA
  • anli
    Användare
    • mars 2003
    • 3740

    #2
    citat:Ursprungligen skickat av SOLO
    Mina funderingar är om det går bra med ett par hantlar och kanske ett par av den spännande fisken "fastae"????? Vill ha stora fiskar och lite spänning i karet. Som sagt har jag ingen erfarenhet av "sydare" så alla råd och tips är välkommet.
    Inget "expertråd" men ändå:
    -Festae (det är en sydamerikan, fel forum?) går absolut inte ihop med Hantlar, den saken är nog ganska säker. Hantlar har jag svårt att tänka mig gå ihop med "elaka" ciklider tex Guldsöm, som är en rejält snällare fisk än festaen (läs om Festaen här http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=175).
    Det är nog typ chokladciklider, scalare å metae som funkar.
    Anders L

    Kommentar

    • SOLO
      Användare
      • augusti 2004
      • 53

      #3
      Har mina guldsömmare i Malawi karet just nu....tycker allt att dom verkar snälla om man jämnför med det som finns i . Sen vet jag att fasten är en väldigt speciell fisk...kanske skall vara för sig själv? men funderingarna var att ha guldsömmare, hantlar, gärna texas...men det blir väll att ha kvar malawi i 450 och dela upp det andra i de 2 burkarna som kommer
      3x200,480,960 SA&CA

      Kommentar

      • SOLO
        Användare
        • augusti 2004
        • 53

        #4
        Som du sa ANLI har jag lyckats att plasera frågan i ett fel forum...ALLA FÅR URSÄKTA....hur ändrar man på detta?
        3x200,480,960 SA&CA

        Kommentar

        • Micke
          Användare
          • april 2002
          • 9579

          #5
          Jag har flyttat det. Till nästa gång, du ändrar i dina inlägg genom att klicka på ikonen med pennan.
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

          Kommentar

          • SOLO
            Användare
            • augusti 2004
            • 53

            #6
            Bugar och tackar Micke
            3x200,480,960 SA&CA

            Kommentar

            • Johan
              Användare
              • augusti 2002
              • 3029

              #7
              jag hade hantlar o guldsöm i mitt 720,det var inte svårt. det enda trista var att hantlarna åt upp alla växterna. jag trodde de skulle gå o nagga lite bara men icke. de slukade det mesta. hantlarna var lite rädda för guldsömmen i början men det släppte efter ungefär en vecka.

              Kommentar

              Arbetssätt...