Sned skuret glas!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • juli 2004
    • 428

    Sned skuret glas!

    Hej! Skulle skära till den sista glas skivan (botten) så skar det snett.. Botten glaset är 67 cm djupt den sista 20 cm skar i väg fel... kolla på länken nedan och komm med tips på hur jag får bort den sista biten, glaset är 8mm


    //Lasse
  • Johan
    Användare
    • augusti 2002
    • 3029

    #2
    går det inte att dra från andra hållet från den sidan där det är mest glas?

    Kommentar

    • Leopoldi
      Användare
      • februari 2004
      • 1082

      #3
      Jag tycker det låter som ett bra tips.

      Kommentar

      • lollo
        Användare
        • november 2002
        • 51

        #4
        Hej du ska vända på skivan och skära från den hela sidan tillbaka mot stället där den inte knäcktes rätt av innan .om du förstår vad jag menar, du ska inte försöka skära i spåret på samma sida igen för då förstör du skäraren .Om det blir lite flisor när du knäckt glaset så ta en plattång (alltså inte en sån till håret ha ha)ock ta bort dem ta sedan lite sandpapper och slipa bort det sista med det.

        mvh magnus
        _____________________________________


        Jag är ateist-men jag tror inte på det heller!


        Mvh Magnus Hässelborg

        Kommentar

        • imported_n/a
          Användare
          • juli 2004
          • 428

          #5
          citat:Ursprungligen skickat av lollo

          Hej du ska vända på skivan och skära från den hela sidan tillbaka mot stället där den inte knäcktes rätt av innan .om du förstår vad jag menar, du ska inte försöka skära i spåret på samma sida igen för då förstör du skäraren .Om det blir lite flisor när du knäckt glaset så ta en plattång (alltså inte en sån till håret ha ha)ock ta bort dem ta sedan lite sandpapper och slipa bort det sista med det.

          mvh magnus
          Ok! Tack för svaren.. Men om jag skär en gång till på motsatta sida, hur får jag kraft till att bryta bort biten som ska bort? kann jag ta en platt tång direkt och bryta?. Det är på kortsidan och glaset ska stå på botten, så igentligen gör den där kanten ingenting, men det ser ju inte så kul ut... Tusen tack igen, ska prova i morgon..
          /Lasse

          Kommentar

          • Buckshot
            Användare
            • april 2002
            • 244

            #6
            Bästa chansen är att försöka bryta av det direkt, från höger, med tång.
            När vi skär glas på mitt företag ser vi till att bryta det omgående annars blir det mycket svårare/hårdare.
            Tyvärr så kommer nog det här att se ut som ett sågblad.
            Du tar en tång och bryter men får bara bort en liten bit/gång.[V]
            Lilla Malawisjön fanns i mitt vardagsrum 235*100*65

            Kommentar

            Arbetssätt...