Choklad lr guldsöm

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • _Varanus_
    Användare
    • oktober 2004
    • 123

    Choklad lr guldsöm

    Halloj...

    Ska inhandla ett nytt akvarie inom en snart framtid cirka 300liter kommer d ligga på..

    nu äre så här att jag hade tänkt att ha antingen chockladciklid lr guldsömciklid i karet (1 par) inte båda arterna alltså bara en av dom

    vilka fiskar passar ihopp med chocklad lr guldsöm?
    Guldsömmen är ju en rätt aggressiv fisk så det lutar mer åt choklad och då kanske man även kan ha någon mer ciklid lr?

    så lite tips på vilka fiskar choklad och guldsöm passar ihopp med.. d behöver inte va andra ciklider utan stora tetror lr liknande
    Mvh Adam
  • _Varanus_
    Användare
    • oktober 2004
    • 123

    #2
    juste det måste va syd-amerikanske fiskar kanske eventuellt central-amerikanske..
    Mvh Adam

    Kommentar

    • Hoffa
      Användare
      • november 2002
      • 406

      #3
      Guldsömmen är inte aggresivare än nån annan A ciklid,faktist ganska harmlös enligt mina erfarenheter
      Jimmy

      Kommentar

      • _Varanus_
        Användare
        • oktober 2004
        • 123

        #4
        Jasså det säger du

        så vad kan man ha för fiskar med guldsöm?
        Mvh Adam

        Kommentar

        • Covenant
          Användare
          • maj 2004
          • 42

          #5
          Hej hallå, jag har blåciklider,chokladciklider och sebraciklider i samma kar. inga som helst problem. chokladcikliderna kan allt bita ifrån om dom har lust. inga som helst problem med denna snälla jätte.
          Ha tålamod med mig,jag är nybörjare, tack.

          Kommentar

          • _Varanus_
            Användare
            • oktober 2004
            • 123

            #6
            Hej

            jo jag vet jag har haft chockladciklider förut dom e väldans lugna..
            hur stort kar har du då ?
            Mvh Adam

            Kommentar

            • Hoffa
              Användare
              • november 2002
              • 406

              #7
              Jag har mina guldsömmar ihop med blåciklider hantelciklider Jack D Gäddciklider allt i en stor harmoni,visst jagas det lite men jag ser aldrig några skador på firrarna,kan väl tillägga att karet är på 1125 liter.Totalt är det ca 30 individer i karet
              Jimmy

              Kommentar

              Arbetssätt...