Vet någon om appistogrammaHongsloi?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • oktober 2004
    • 531

    Vet någon om appistogrammaHongsloi?

    Hej!
    Finns det någon som känner till Appistogramma Hongsloi? har ett 260 lit akvarium, hur många kan jag ha? är dom svåra att hålla?! MVH Ann-Mari
    bryggan
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • juli 2002
    • 5395

    #2
    Svaren du söker finns förmodligen här:
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

    Kommentar

    • plåtis
      Användare
      • juni 2002
      • 212

      #3
      jag har 6 hannar och 6 honnor i 300L. Det har jag haft i 3 mån och det funkar fint
      Lasse.H

      Kommentar

      • Pär J.
        Användare
        • april 2002
        • 219

        #4
        Antalet fiskar till vattenvolym akvarium beror till stor del på många faktorer man bör väga in. T.ex hur man inreder ett akvarium, finns det många gömställen för jagade/svagare fiskar, kan flera honor leka samtidigt i olika delar av akvariet. Vilka andra fiskar finns, kommer de att konkurera om bottenytan? Kan man bygga upp hinder som ger fiskarna skiljda synfält, har gruppen vuxit upp tillsammans eller har man kopleterat med fiskar i en fungerande grupp.

        Men kanske 2 hanar och fyra/fem honor om du har några andra fiskar och möjligheter till grottor i vardera delan av akvariet.

        Svåra att hålla? Det beror dels på texten ovan och hur stor erfarenhet du har. För en del funkar allt perfekt utan att de anstränger sig och andra misslyckas trots att det gör allt de tror är rätt.
        Mjukt surt vatten och rent, ingen kraftig cirkulation och blandat bra foder. Lugna fiskar, tex tetror och lite tid så ska det nog gå bra.

        Lycka till med Apistogramma hongsloi, visste du att det är den svenska Torbjörn Hongslo som fått fisken uppkallad efter sig av Sven O. Kullander.

        /Pär J.

        Kommentar

        Arbetssätt...