avdelare för "tokig" fisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • augusti 2002
    • 330

    avdelare för "tokig" fisk

    mors
    Vet någon om det finns proffs tillverkade avdelare på marknaden?Rejäla rutor av plast med fästanordningar och som är justerbara i bredd o höjd.Lägger gärna en slant på sånt pga tummen mitt i näven va det verkar.,Dom jag försökt mig på att göra är av gamla plastbacks bottnar,blir inte rikigt bra pga just fästen saknas,så får lägga sten o rötter emot,funkar väl förvisso till mindre fisk,men är ingen match för riktiga brottare om dom vill in på andra sidan har jag märkt.Hur gör ni?(använder)
  • PsyM
    Användare
    • mars 2004
    • 460

    #2
    jag brukar använda blå filtermatta som jag skurit till... funkar perfekt!
    Min Zoon
    Mitt 900 liters

    Kommentar

    • anli
      Användare
      • mars 2003
      • 3740

      #3
      Jag använder för tillfääälet en tunn glaskiva som är djupare än karet så den står lite sniskan, och det är bra för då kan man liksom låsa fast den med lite sugkoppar. Idealet vore nåt nätmönstrat typ brödbacksbotten, men jag hittar inga tillräckligt långa som räcker till 60 resp 75cm djupa kar.
      Anders L

      Kommentar

      • imported_n/a
        Användare
        • augusti 2002
        • 330

        #4
        Jag vill att dom ska kunna se varann o fatta tycke (förlova sig),Vore det inte bra om nån handlare tog det till sig? om inte annat för att dela av kar som är långa...Typ platy i ena änden,sen citrunellum,sen jaguar ciklid i den sista...överdrivet kanske men ...tillverka nu8 avdelare av klass så jag kan köpa dessa!!.

        Kommentar

        Arbetssätt...