VF Brun Discus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alexander Ylipää
    Användare
    • oktober 2003
    • 3615

    VF Brun Discus

    Hejsan!
    Ville bara dela med mig min glädje av dessa vackra djur!
    På bilder så ser de tråkiga ut, men när de trivs i ett akvarium så är de 10 gånger finare, roligare än odlad discus.
    Köpte 3, den minsta jagar citrontetor, den andra bekantar sig med marlboro red discusarna...och den största slåss om en hona med white pidgeon hanen.
    När de äter så är de först uppe och äter aggressivast. Inga som hellst problem att acklimatisera sig, det tog ca. 3 min så ville de ha mat.
    Nu ska jag försöka odla en av de VF med en odlad red turkos hona.
    Bild länk här :http://www.zoonen.com/perzoonen/gall...494&gid=288864
    Mvh Alex
  • Tobias
    Användare
    • juni 2004
    • 95

    #2
    Ser bra ut på blderna också tycker jag. Nu var det ett tag sedan jag var i svenska fiskaffärer så jag kan inte mycket om priser, men det du fick dom för verkar kanon! Trevligt!
    På väg tillbaka in i hobbyn.

    Kommentar

    • bmwpower
      Användare
      • december 2002
      • 1934

      #3
      Ja VF discus är roligt mina blå moncapu var väldigt agresiva jämfört mot odlade

      Kommentar

      • Alexander Ylipää
        Användare
        • oktober 2003
        • 3615

        #4
        citat:Ursprungligen skickat av Tobias

        Ser bra ut på blderna också tycker jag. Nu var det ett tag sedan jag var i svenska fiskaffärer så jag kan inte mycket om priser, men det du fick dom för verkar kanon! Trevligt!
        Tackar!
        Jag betalte 650:- för alla tre, och detvar av en tjej här i luleå, alltså inte i en affär.
        Mvh Alex

        Kommentar

        • mdan
          Användare
          • september 2002
          • 90

          #5
          Ja, Alex...det verkar som du fått ett riktigt bra pris, hur stora är de? Jag är också sugen på VF, de ser så "äkta" ut. Dock är jag lite orolig att blanda dem med mina odlade, men du tvekade inte?

          Magnus D
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=311344

          Kommentar

          • sofie
            Användare
            • oktober 2003
            • 68

            #6
            Köpte 6 vildfångade gröna diskusar för ca 1.5 vecka sedan.
            Gud så fina dom är, har dom ihop med mina 2 marlboro red och 4 red tuqose men det ser lite för blandat ut för min del så jag kommer att ha kvar de nya i karet och flytta över de andra till att annat kar (måste bara köpa ett nytt först.). Det finns en risk med att det ser välldigt blandat ut när man har många olika färgvarianter ihop, men smaken är som baken....
            Sofie
            450 L Malawi:
            Labeotropheus Trewavasae
            Metriaclima Esterae
            Tropheops sp chilumba
            Aulonicars Röd rubin
            Melanochromis Johannii

            540 L
            C Frontosor Blue Mpimbwe

            30 L
            Endlers Guppy
            och lite malar.

            Kommentar

            Arbetssätt...