P. electra spårlöst försvunnen!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattias Olsson
    Användare
    • september 2003
    • 328

    P. electra spårlöst försvunnen!!

    Jaha, en Placidochrimis electra har gått upp i rök för mig[:0]
    Finns inte ett spår efter fisken....

    Jag har väl två teorier om vad som kan ha hänt; det ena vore att fisken ligger och trycker bakom min BTN-bakgrund! Jag har dock kollat och lyst med ficklampa utan att se något där (det är dock väldigt trångt)

    Eller så har min Sciaenochromis fryeri hane ätit upp den.. den är 10-12cm medans electrorna är mindre, runt 5-6cm! Är det sannolikt???

    Inga fiskar ligger utanför karet och täcklocken är rejält tättslutande (juwelakvarium). Inga direkta grottar att gömma sig i finns heller!

    Kan fryeri hanen ha tagit honom??? känns rätt osannolikt och den har ingen "jättemage" heller...

  • Henrik Dehlin
    NCS Medlem
    • september 2002
    • 1913

    #2
    Nej en Fryeri ska inte kunna ta en fisk på 5-6cm..

    Ligger den inte bakom/under en sten nån stanns?..
    Jag hade själv electra ett tag och dom hoppade ganska mycket och en "lyckades" t.o.m hoppa ut en gång ur en pytte liten springa..Men det var alltså omöjligt i ditt kar?

    Kommentar

    • Mattias Olsson
      Användare
      • september 2003
      • 328

      #3
      nja... det finns två "utgångar, en i vardera bakre hörnet, men då måste de först ta sig över BTN bakgrunden.

      Jag har trippelkollat i och utanför karet utan nåt resultat...

      Kommentar

      • olaJ
        Användare
        • augusti 2003
        • 584

        #4
        Kör runt i grusen, mina gräver gärna ner sig och kan stanna där ganska länge
        "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

        Kommentar

        • Mattias Olsson
          Användare
          • september 2003
          • 328

          #5
          ok, ska kolla. Hade ingen aning om att de kan gräva ner sig!! Det är fin sand i karet så det är väl inte omöjligt

          Kommentar

          • Micke
            Användare
            • april 2002
            • 9579

            #6
            Hälleflundra eller P. electra?
            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

            Kommentar

            • Mattias Olsson
              Användare
              • september 2003
              • 328

              #7
              Har äntligen hittat min försvunna electra! Efter 9 dagar...

              Fisken har lyckats hamna inuti mitt Juweljumbo filter[8D]! Fårse hur jag ska lyckas få upp den därifrån... det går ner en långsmal springa ända ner till botten i lådan där värmaren sitter. Självklart ska han gömma sig där så jag inte når den med håven.

              Kommentar

              Arbetssätt...