Jordätare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Matz Karlsén
    Användare
    • februari 2004
    • 1127

    Jordätare?

    Skulle det gå bra och ha Biotodoma cupido och Satanoperca leucosticta tillsammans. Jag har nämligen skaffat mig 5 st Biotodomor och 5 st Satanoperca och tänkte låta dom gå tillsammans i ett 325-literskar.
    To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!
  • ShadowDawn
    Användare
    • augusti 2003
    • 15

    #2
    Har 6st VF Satanoperca leucostica och de är väldigt lugna och fina, förutom lite smågnabb mellan varandra.
    Biotodoma cupido är ju också en väldigt lugn ciklid, dock mindre, men det borde väl funka att ha dem tillsammans.

    Kommentar

    • Gwendly
      Användare
      • december 2003
      • 374

      #3
      Thomas Weidner nämner Satanoperca Acuticeps och Biotodoma Cupido som en bra kombination i sin bok om jordätare, så Satanoperca Leucostica och Biotodoma Cupido går förmodligen också bra. Jag skulle vara mer orolig för att karet blir för litet, Satanoperca Leucostica blir ju trots allt upp till 25 cm (beronde på population)

      Kommentar

      • Matz Karlsén
        Användare
        • februari 2004
        • 1127

        #4
        Tack för era svar! Om jag har leucostictor som blir 25 cm så får jag väl skaffa mig ett större kar. Men jag hoppas dom är från den populationen som blir 15 cm.
        To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

        Kommentar

        • Ricard
          Användare
          • augusti 2003
          • 476

          #5
          Hej Matz!
          Förlåt denna bump av tråden men jag blev nyfiken ... 10 år senare, nästan på dagen, hur gick det? Blev de stora och bytte du burk?
          Ricard Hulteke - Välkommen till Min zoon

          Kommentar

          Arbetssätt...