Svarta fläckar på Golden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mini
    Användare
    • september 2004
    • 46

    Svarta fläckar på Golden

    En av mina goldenhannar har blivit så himla mörk. Inte gulare utan mer åt det svarta hållet... På kroppen, visst är han svart och fin på ryggfenan och på "de två fenorna under hakan" (som jag inte kommer ihåg vad de heter) men nu har han blivit liksom "sotig" på kroppen, dessutom upptäckte jag nyss att en av mina honor har blivit mörkare på ryggfenan och på "de två fenorna under hakan" också.... håller hon på att byta kön eller är det lekdräkt för honorna?
    Tror inte att det är buksot för dom äter som vanligt... Däremot är dom mer stilla än dom brukar va...
    Nån som vet vad som kan vara fel?

  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    #2
    Vad matar du med? Överskott av spirulina kan ge de färgförändringarna du beskriver.
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • mini
      Användare
      • september 2004
      • 46

      #3
      Inhandlade röda zebror och matar därför med red parrot foder, röda flingor. Är det inte bra?

      Kommentar

      • Pierre_N
        Användare
        • mars 2004
        • 772

        #4
        Du skall inte endeast mata med red parrot, tror inte det är mkt nyttigheter i det. Mata med något/några andra foder också. Men att din golden blir svart tror jag inte är något farligt, endel golden blir sotiga med åren tyvärr.

        Kommentar

        • mini
          Användare
          • september 2004
          • 46

          #5
          hmmm, fast jag har precis köpt honom och tror inte att han är fullvuxen, han är bara fem cm.... jag ger dom artemia också... kanske ska satsa på mysis eller nåt också? att mina praktbotier får brysselkål spelar ingen roll eller?

          Kommentar

          Arbetssätt...