Norwalk show - fina centralare.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • INXS

    Norwalk show - fina centralare.

  • Johan
    Användare
    • augusti 2002
    • 3029

    #2
    måste man var medlem för att se?

    Kommentar

    • Daniel Odell
      Användare
      • januari 2003
      • 2437

      #3
      japps

      nice pics INXS!
      fish r friend

      Kommentar

      • FI
        Användare
        • augusti 2002
        • 3743

        #4
        Grym escondido! De blir verkligen sjukligt vackra då de blir större de där!

        Daniel, vem har din escondido nu? Är det någon du känner som du skulle kunna smita in och fota lite hos?
        Fredrik Isaksson
        Bildarkivet

        Kommentar

        • Daniel Odell
          Användare
          • januari 2003
          • 2437

          #5
          jinnarparen har dem men tror han lyckats ta livet av alla.
          fish r friend

          Kommentar

          • FI
            Användare
            • augusti 2002
            • 3743

            #6
            Ajdå, vilken osis
            Jag antar att det är doviina som har varit i farten. Knepiga rackare de där.
            Fredrik Isaksson
            Bildarkivet

            Kommentar

            • anli
              Användare
              • mars 2003
              • 3740

              #7
              citat:Ursprungligen skickat av Daniel Odell

              jinnarparen har dem men tror han lyckats ta livet av alla.
              Snyft...
              Anders L

              Kommentar

              • Lundensis
                Användare
                • mars 2004
                • 2262

                #8
                citat:jinnarparen har dem men tror han lyckats ta livet av alla.
                Jag är ganska säker på att den stora hanen lever och mår bra.

                Kommentar

                • INXS

                  #9
                  Det ar faktiskt 2 olika escondidon som tog 2a och 3a. Dom var bara typ ett par centimeter skillnad men samma farg och beteende.

                  Jag markte en sak som har mycket stor betydlighet pa hur fisken placerar sig: Om firren visar sig och spanner upp sig for domarna sa gor den mycket battre ifran sig an om den ligger och gommer sig.

                  Istlanumen som Cichlidscene visad var en valdigt imponerande fisk men den lag och gommde sig bakom filtret och tappade poang pa det sattet.

                  Nar Mojo visade den i New Jersey fick han Reserve of Show med den.

                  Men jag maste erkanna att Cichlidscenes Umbee som han har hemma ar otroligt impande - nar vi var dar fragade jag Mojo vilken som var storre (jag trodde dom var ungefar samma storlek - det var sa jag kom ihag Mojos). Mojo trodde at Cichlidscenes var 2-5 cm storre pa langden.

                  Nar Umbeen blir sa stor har den en otroligt praktig farg och beteende!! Tyvarr sa tyckte de bada att det tar for mycket jobb att ta med fisken till en show och visa den for att man skall gora det for ofta. Jag tror att Mojos Umbee ar 35-38cm och Cichlidscenes 40-45 cm.

                  Kommentar

                  • jinnarparen
                    NCS Medlem
                    • april 2002
                    • 2670

                    #10
                    daniel: Den stora hanen lever fortfarande och för tillfället kung i 540 karet. Han har nog vuxit till någon cm till. I brist på annan sysselsättning så har han så smått börjat kurtisera synspilan som också går där.
                    Tyvärr så har jag inte de två honorna kvar (sjukdom resp dödligt överfall).

                    FI: Det var doviin som avlivade escondidon, de har många liv nu på sitt samvete, men jag älskar dem fortfarande. De går nu för sig själva i mitt 600 kar och jag ser tydliga tecken på att de trivs nu när de är själva. Starkare färger och bättre aptit är väl ett tecken så gott som något. Innan var de grå, men det blir mer och mer iriserande blått och grönt på dem nu. Förmodligen är det som så att de inte får full färg förrän de har passerat 30 cm, de blir ju trots allt rätt så stora. Jag skulle tro att de är ca 25+20 cm.
                    Åter till CA

                    Det är där jag hör hemma

                    Kommentar

                    • jinnarparen
                      NCS Medlem
                      • april 2002
                      • 2670

                      #11
                      INXS:
                      Vet du om Mojos och Cichlidscenes umbee är släkt med de som Jeff Rapps säljer. Jag har nämligen 8 st av dessa och det hade ju varit kul att se hur de kommer att bli som vuxna. För tillfället är den största 15 cm (grå och trist i färgen) så det är en bit kvar.
                      Åter till CA

                      Det är där jag hör hemma

                      Kommentar

                      • Daniel Odell
                        Användare
                        • januari 2003
                        • 2437

                        #12
                        jinnarparen: va fint att den stora hanen lever! Lite bilder vore inte fel

                        jag har hört det ryktas att Jeffs kullar med Umbee's består till 95% av honor
                        fish r friend

                        Kommentar

                        • Lundensis
                          Användare
                          • mars 2004
                          • 2262

                          #13
                          citatNXS:
                          Vet du om Mojos och Cichlidscenes umbee är släkt med de som Jeff Rapps säljer. Jag har nämligen 8 st av dessa och det hade ju varit kul att se hur de kommer att bli som vuxna. För tillfället är den största 15 cm (grå och trist i färgen) så det är en bit kvar.
                          Jag har hört att de inte färgar ut förrän de är en halvmeter.

                          Kommentar

                          • jinnarparen
                            NCS Medlem
                            • april 2002
                            • 2670

                            #14
                            citat:jag har hört det ryktas att Jeffs kullar med Umbee's består till 95% av honor
                            Aj hoppsan, jag som trodde jag hade 4 av varje. En grupp på 4 drar nämligen ifrån nu vad det gäller tillväxten, de är klart större.
                            De 4 mindre har oftast också kvar den svarta fläcken på sidan medan de andra har en rak linje längs med kroppen.
                            Ryktet kanske inte stämmer?...hoppas jag...

                            citat: jinnarparen: va fint att den stora hanen lever! Lite bilder vore inte fel
                            Instämmer, lite bilder skulle inte skada, den är riktigt fin.
                            Nu har ju cyberspace kommit till Genarp också (jag har fått bredband). Så det kan ju komma bilder vad det lider, det tar ju inte en halv eftermiddag att ladda upp dem nu.
                            För övrigt så letar jag efter en fin, stor carpintehona till honom.

                            citat:Jag har hört att de inte färgar ut förrän de är en halvmeter.
                            Då återstår inget annat än att förstärka räkmixen med lite ryssfemmor så att de inte tar alltför lång tid på sig.
                            Åter till CA

                            Det är där jag hör hemma

                            Kommentar

                            • INXS

                              #15
                              Fan , jag skrev en massa och plotsligt forsvann det!

                              Jinnarparen,

                              Mojos kom fran en kille som var pa showen, han hade ett lekpar i ett 700 gallon(2800 liter) kar. Snackade med honom ett litet tag men inte tillrackligt lange for att fraga allt jag ville , jag tror att han haller andra centralare nu.

                              Cichlidscenes tror jag kom fran Jeff - jag tror han beskriver ursprunget av den pa sin website.

                              Det finns bilder pa Aquamojo.com av ett par olika umbees som kom fran Jeff (jag tror att Aikido guy har en) och du har ratt i att dom inte verkar farga upp sig tills dom blir ordentligt stora.

                              Escondidona ser helt suvarana ut och jag tycker att dom fick ett schysst utseende ganska tidigt. Jag hadde nagra Bla Jack Dempsey som sag suvarana ut nar dom var sma men dom vaxer langsamt och har en massa problem sa dom kommer jag undvika.
                              Jag skulle rekommendera for er att ta in ett gang av escondidon och forsoka att odla dom - kanske sprida ut dom lite sa det blir battre tillgang om ni far ihop en bestallning av Jeff Rapps.
                              Sjalv tycker jag att dom var aningen aggressiva och det kan ju handa att nagan slas ihjal av dom andra men annars verkar dom valdigt starka och friska firrar som har bra personlighet och blir interesanta.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...