inomhusdamm?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mary
    Användare
    • mars 2004
    • 16

    inomhusdamm?

    Hej!
    Jag skulle vilja ha en liten damm här hemma med växter och några kallvattensfiskar eventuellt.
    Jag undrar om det är någon som har bra tips på hur man relativt lätt kan sätta upp en snygg liten damm utan att det blir en känsla av kinarestaurang över det hela.
    Jag har en gammal kista som jag funderar på att sätta dammduk i och fixa en snygg ram över så man inte ser kanterna på dammduken men jag är lite osäker på hur mycket belastning det blir mot väggarna på denna gamla kista.
    Alla tips mottages tacksamt!
    Mvh Mary!
  • Mr.Fish
    Användare
    • maj 2004
    • 1403

    #2
    Jag har en kompis,som heter Robban. Han är jätte duktig på inomhus
    dammar och bakgrunder. Jag tycker att hans bästa modell är en kombinerad vägg /damm variant. Vattnet rinner alltså nerför en vägg,där det växer mossor och ormbunkar,för att sedan tillrinna i dammen. För denna typ använder han frigolit som han sedan putsar betong-spackel på.

    Kommentar

    • imported_n/a
      Användare
      • juli 2004
      • 428

      #3
      citat:Ursprungligen skickat av Mr.Fish

      Jag har en kompis,som heter Robban. Han är jätte duktig på inomhus
      dammar och bakgrunder. Jag tycker att hans bästa modell är en kombinerad vägg /damm variant. Vattnet rinner alltså nerför en vägg,där det växer mossor och ormbunkar,för att sedan tillrinna i dammen. För denna typ använder han frigolit som han sedan putsar betong-spackel på.
      Tror du Mary blev klokara?

      Kommentar

      • Mary
        Användare
        • mars 2004
        • 16

        #4
        Ingen som har tips?

        Kommentar

        • Mr.Fish
          Användare
          • maj 2004
          • 1403

          #5
          Mary ! Din kista...Inte se ut som kina-krog, Jag har ju tidigare nä-mnt att man kan använda väggen ! fisken

          Kommentar

          Arbetssätt...