Acarichtys heckelii

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Linda A
    Användare
    • juli 2002
    • 404

    Acarichtys heckelii

    Hej.

    Efter att ha köpt en grupp på fem VF Acarichtys heckelii Så har jag fått ögonen upp för denna grupp av SA ciklider.

    Vad är det man ska tänka på när man har dessa?
    Är det någon som har provat lövmaskar till A. Heckelii

    Och vilket namn är det som stämmer på dem? Acarichthys heckelii eller Acarichtys heckelii?

    Har dessa förtillfället i 450 liters men ska inom snar framtid skaffa ett 540liter till dessa vad skulle funka som sällskap, en grupp till av jordätare? Har just nu ett gäng på 5 scalare och lite tetror med dem.

    Är det någon som har några bilder på sina egna av den art? Jag har sökt på goolge men tycker att utseendet kan variera lite mellan dem?

    Mina ser för tillfället ut så här:




    Mvh Linda
    Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
  • Ricard
    Användare
    • augusti 2003
    • 476

    #2
    HEJ LINDA!

    Jag har sedan jag såg att du lagt ut din fråga velat svara men jag har strul med uppkopplingen hemma. Sitter nu på skolan och skriver... Så fort jag är on-line igen så skall jag skicka ngr bilder som jag har på mina. Köpte 0.0.6 för ett år sedan på Herkules Zoo i Göteborg. Tyvärr så bar de ngn parasit som har tagit kål på alla utom 2. Det märkliga är att inga andra fiskar i karet får ngr men eller andra problem utan det är bara heckeliin som insjuknar och dör - sjukt!

    Jag tycker som du att detta är en intressant art, och mkt vacker!
    Har mina tillsammans med en grupp på 10 Geophagus Tapajo Red Head. Övriga fiskar i karet är ett 30-tal Corydoras samt ett 20-tal L-malar + ngn scalar och tetra. Karet är 720l. och du kan titta närmare på det på min zoon...

    Mvh.

    Ricard Hulteke
    Ricard Hulteke - Välkommen till Min zoon

    Kommentar

    Arbetssätt...