AquaEl

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roccster
    Användare
    • augusti 2004
    • 583

    AquaEl

    Jag har ett litet 60l i min pojks rum vilket jag haft problem med ända sedan det kom in. Problemet har varit brummande internpump. Jag har testat Fluval, Sacem, ViAqua och igår AquaEl (alla pumparna har varit modell mindre för 60l). Karet har ett helgjutet svart plastlock vilket fungerat som en resonanslåda för vibrationerna från pumpen. Jag trodde detta var något vi skulle få leva med men i helgen bestämde jag mig för att inte godta detta.
    Först klämde jag in lite blå filtermatta i lockets 4 hörn. Detta för att stoppa vibrationerna att fortplanta sig. Detta hjälpte lite. Men så igår gjorde jag ett försök till med ännu en ny pump, AquaEl mini.
    Nu är karet näst intill knäpptyst. Pumpen är utan tvekan den absolut tystaste jag hört (utav de jag testat). Jag vill även tillägga att jag testat fler av de jag nämde ovan för att utesluta måndags ex.

    Nu undrar jag om någon har erfarenhet av AquaEls ytterfilter och om märket som sådant, kvalitén etc.
    MVH

    / Richard
    http://www.ornemark.com
  • muppsson
    Användare
    • december 2004
    • 21

    #2
    har auqael ytterfilter??
    "shit happends"

    Kommentar

    • shcolsson
      NCS Medlem
      • januari 2005
      • 256

      #3
      Jag har använt Aquael doppvärmare (ca 10 st) och två av deras större innerfilter sedan April-2004 och har varit helt nöjd hittills. Ingen kokning eller kylning av fiskarna och filtret som är på 1100 liter/h verkar hålla vad de lovar. Framförallt så tycker jag att deras produkter är prisvärda vilket har haft stor betydelse då jag har startat mitt ciklidrum i källaren.
      Experience is something you get right after you need it.

      Kommentar

      • johanssonsan
        Användare
        • oktober 2004
        • 160

        #4
        Har 4 st innerfilter som är "OK för priset". Enda nakdelen är gles/plastig svamp som insats i filterburken. Har ersatt alla med blå filtermatta och fått snabbare nitrifikation.

        Kommentar

        • johanssonsan
          Användare
          • oktober 2004
          • 160

          #5
          citat:Ursprungligen skickat av muppsson

          har auqael ytterfilter??
          http://www.aquael.pl/en/indexen.html eller Simontorp

          Kommentar

          Arbetssätt...