vildfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • samuel

    vildfisk

    jag undrar om man kan ha bäcköring eller abbore eller nån liknande vild fisk i akvarium och hur jag ska bära mig åt med mat och inredning?

    MVH samuel

  • Mattias Nilsson
    Användare
    • april 2002
    • 467

    #2
    Om jag förstått rätt är största problemet att hålla nere temperaturen, om man ska hålla inhemsk fisk måste man på något sätt kyla vattnet, det ger i sin tur ofta problem med kondens på rutorna.
    mat och inredning vet jag inget om.

    Mvh
    Mattias

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=132646

    Kommentar

    • David Johansson
      Användare
      • april 2002
      • 581

      #3
      Småabborrar har jag själv haft i akvarium, fast det var länge sedan.
      För att de skall komma till sin rätt bör akvariet vara stort och/eller abborarna små, rumstempurerat vatten duger fint ju varmare desto mer inaktiva blir de (precis som vi). Jag gav mina daggmask, fiskkött, maggots och den mat som normalt finns som levande foder i zoo-affären.
      Jag kommer inte ihåg alla detaljer men vad jag minns var de inte speciellt roliga fiskar att titta på utan de vara ganska tillbakadragna utom just vid matdags.

      David
      David

      Kommentar

      • joel90
        Användare
        • februari 2007
        • 24

        #4
        du kan ju också ha en gädda det ska jag försöka mig på + de där med kylning har jag en ritning på som jag kommit på som jag tror kan fungera och den ska jag byga när jag får tid och pängar

        Kommentar

        • choffe
          Användare
          • november 2005
          • 841

          #5
          jag gissar att man behöver väldigt stora kar! främst djupa och långa kar!
          Christoffer Lundholm

          Kommentar

          Arbetssätt...