Lagom stor tunna för vatten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jolo
    Användare
    • september 2003
    • 35

    Lagom stor tunna för vatten


    Skulle vilja köpa en stadig tunna för ca 100 liter som jag kan ha vid flytt och rengöring av akvarium. Vem säljer sådana? Den där blå varianten, med svart lock, tycker jag är väl så stor...
  • THOMAS.H
    Användare
    • maj 2004
    • 48

    #2
    Kolla med Rangsells eller någon annan renhållnings firma dom brukar kunna ha plast tunnor
    TH

    Kommentar

    • salo
      Användare
      • april 2002
      • 314

      #3
      Handelsträdgårdar av typen Blomsterlandet/Plantagen och byggvaruhus Bauhaus/Hornbach osv brukar ha plasttunnor i olika storlekar.

      /J
      540 (180x60x50) under uppbyggnad
      30L Nano under planering
      Drömmer om ett Nanorev

      Kommentar

      • tropfrog
        Användare
        • juli 2003
        • 1827

        #4
        De blå tunnorna med absolut tätt lock är kemikalietunnor, de finns i 50 och 125 liter. Kontakta lite företag som sysslar med kemikalier i ditt närområde så kan dom säkert berätta var dom finns att få tag i. Själv vet jag vart man får tag i dom i Helsingborg. Av någon anledning så brukar folk som jobbar i hembryggningsbutiker veta precis var närmaste tillgång på dessa tunnor är, så det kan vara värt ett försök.

        För att föregå diskussionen så kan jag säga att risken att det skall finnas rester av livsfarligta kemikalier som våra fiskar kan dö av är minimal. Företagen har ett väldigt väl utformat regelverk kring tunnor och resthantering. Inga tunnor med farliga rester lämnar kemikaliefirmorna. Men för säkerhets skull kan man alltid tvätta dom ordentligt med vatten innan man använder dom.
        MVH
        Magnus

        Kommentar

        • Jolo
          Användare
          • september 2003
          • 35

          #5

          Man får tacka för svaren och passar på att be "tropfrog" om helsingborgsadressen..

          ps jag lovar att skura ur den ds

          Kommentar

          • tropfrog
            Användare
            • juli 2003
            • 1827

            #6
            Nu minns jag inte namnet på företaget, men det ligger på filborna industriområde. Företaget har en svensk flagga i sin symbol. Ring partybolaget (bryggningsbutik) och fråga om närmare detaljer.
            MVH
            Magnus

            Kommentar

            Arbetssätt...