Jordätare+diskus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Me
    Användare
    • juni 2004
    • 79

    Jordätare+diskus

    Kanske jättedum fråga men jag vill ju veta.
    Har ett 375l med en grupp jordätare (altifrons?) De är extremt fredliga & bryr sig inte om fiskar vare sig inom eller utom gruppen. Min fråga: Kan jag ha ett diskus lekpar i samma akvarium?

    Mvh /Anna
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=178191

    Om man vill att folka ska lyssna är det bättre att knacka dem lätt på axeln & vänta med hammaren till senare...
  • Alexander Ylipää
    Användare
    • oktober 2003
    • 3615

    #2
    Även om jordätarna verkar vara fredliga så skulle inte jag iaf lägga dit 2 discusar. De kommer att jaga dem och stressa dem rejält.
    Mvh Alex

    Kommentar

    • Johan
      Användare
      • augusti 2002
      • 3029

      #3
      jag hade 6st jordätare i ett 375 med 6 st diskus o lite annat. det var inga problem. det som var svårt var att ha praktbotior de var lite väl stimmiga när det skulle matas.

      Kommentar

      • Alexander Ylipää
        Användare
        • oktober 2003
        • 3615

        #4
        citat:Ursprungligen skickat av johan_lindgren

        jag hade 6st jordätare i ett 375 med 6 st diskus o lite annat. det var inga problem. det som var svårt var att ha praktbotior de var lite väl stimmiga när det skulle matas.
        Ojoj, det måste ha varit fullt med fisk i det karet? Klarade sig discusarna där länge?
        Mvh Alex

        Kommentar

        • Me
          Användare
          • juni 2004
          • 79

          #5
          Tack för era svar!

          vad var det för sorts jordätare du hade?

          Mvh /Anna
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=178191

          Om man vill att folka ska lyssna är det bättre att knacka dem lätt på axeln & vänta med hammaren till senare...

          Kommentar

          • Ola Svensson
            Användare
            • april 2002
            • 14633

            #6
            Surinamensis/altifrons kan vara väldigt olika i humöret beroende på art/population. Mina var snarare som tropheusar och flängde runt och jagade varandra hela tiden. Många blir närmare 30. Dessa skulle självklart vara en katastrof med diskus. Sedan har jag sett andra som är hur snälla som helst fast har känslan av att det är ovanligare.

            Det är nog bara du som känner din fisk tillräckligt för att svara på frågan egentligen, men om någon skriver att det har funkat för dem så vet du ju att möjligheten finns.
            Med vänliga hälsningar

            Ola

            Kommentar

            Arbetssätt...