Äntligen är jag Foai ägare !

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gwendly
    Användare
    • december 2003
    • 374

    #76
    Gick dina honor tiden ut Cutekid? Efter manga forsok tror jag att jag kommer att lyckas den har gangen, har 2 som har hallt i nastan 10 dagar nu och igar sa lyckades en hane med 3 till. *haller tummarna*

    Kommentar

    • Cutekid
      Användare
      • januari 2003
      • 3368

      #77
      Hoppas hon klarar det. Nä min hona klarade bara 4 dagar sedan käkade hon. Foaierna är nu sålda och 60 st Tropheus moorii golden Kazumba huserar därmed i 660 liters karet.

      Mvh
      Carl

      Besök petrochromis.com´s forum:

      http://petrochromis.com/phpbb3/

      Kommentar

      • Gwendly
        Användare
        • december 2003
        • 374

        #78
        ah, vad synd...

        far man fraga varfor du salde din grupp?

        Kommentar

        • Cutekid
          Användare
          • januari 2003
          • 3368

          #79
          Jag kunde inte motstå 60 st troffar för ett bra pris och den gruppen i ett 660 liters i vardagsrummet gör ju sig inte fult direkt.

          Mvh
          Carl

          Besök petrochromis.com´s forum:

          http://petrochromis.com/phpbb3/

          Kommentar

          • Bright_Blue
            NCS Medlem
            • juni 2004
            • 1582

            #80
            Angående ruvning på Cyathopharynx foae så har en hona (förstagåndslekare) hållt 1 1/2 vecka. Ynglen har börjat utvecklas och jag tror det kan gå vägen. Det roliga är att honan endast är ca 10cm och hanen 12 så enligt era erfarenheter ovan så borde det gå åt skogen men jag håller tummarna.

            Kommentar

            • Bright_Blue
              NCS Medlem
              • juni 2004
              • 1582

              #81
              kan tillägga att det är ganska lungt i karet, kanske därför det gått så bra?

              Kommentar

              • AndyH
                Användare
                • juni 2005
                • 69

                #82
                Lyfter fram en gammal tråd. Skaffade för en tid sedan en grupp och har lite oväntat redan fått fiskarna till att leka. De hade precis börjat färga så smått när jag köpte dem. På kort tid har jag fått lek med tre olika honor. Två av dem höll i ca 3 dagar medan en tredje fortfarande håller efter en vecka. Min fråga är nu hur man lyckas få behålla några yngel.

                Vad jag kunnat hitta på nätet är följande: att man bör flytta honan till ett separat akvarium efter ca 2 veckor då ynglen, om ifall honan skulle spotta ut dem, ändå möjlighet att överleva då de kan röra på sig. Detta bör ske på natten när de sover då detta skulle innebära mindre stress för fisken.

                Skulle vilja få tips på hur man på bästa sätt går tillväga för att lyckas få behålla några yngel. Vad bör man mata yglen med och när börjar man mata dem? Om honan går i separat akvarium, ska hon matas då? Har ett 54 l kar ledigt, räcker det för honan att gå i?

                Mvh Andreas

                Kommentar

                Arbetssätt...