Snorkling i Malawisjön!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • macson
    Användare
    • april 2003
    • 133

    Snorkling i Malawisjön!

    Hejsan!
    Jag skulle vara jätte tacksam om jag kunde få lite tips och hjälp, jag ska nämligen till Tanzania och tänkte besöka och snorkla i malawisjön när jag ändå är där! Jag vet inte bara vem jag ska ta kontakt med och vart man ska bo, jag hittar inget bra på nätet. Vet ni någon som anordnar snorklingturer m.m. ?

    Tacksam för alla tips!

    /Markus
  • macson
    Användare
    • april 2003
    • 133

    #2
    Ingen som kan hjälpa till?

    Kommentar

    • Micke
      Användare
      • april 2002
      • 9579

      #3
      Det är lättare att utgå från Malawi när man besöker Malawisjön.
      Stuart och Esther Grant vid Kambiri Point nära Salima kan hjälpa till med boende, landtransporter, båttransporter, dykutrustning mm.
      Deras hemsida: www.lakemalawi.com
      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        #4
        Ta med egen snorkelutrustning. Hur har du tänkt att resa dvs. vad ska du göra i Tanzania? Köp en Lonely Planet Tanzania och läs vad som finns i form av boende och resor. www.lonelyplanet.com
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • Gabbi
          Användare
          • april 2002
          • 897

          #5
          Ursprungligen postat av macson
          Hejsan!
          Jag skulle vara jätte tacksam om jag kunde få lite tips och hjälp, jag ska nämligen till Tanzania och tänkte besöka och snorkla i malawisjön när jag ändå är där! Jag vet inte bara vem jag ska ta kontakt med och vart man ska bo, jag hittar inget bra på nätet. Vet ni någon som anordnar snorklingturer m.m. ?

          Tacksam för alla tips!

          /Markus
          Ofta kan man kila ner till stranden och hyra en båt med tillhörande båtförare för en dag eller två. Att åka med Stuart kan bli svårt om du bara ska till Tanzania, men med någon av Lonely Planets böcker bör du hitta allt från dyra hotell till billiga vandrarhem. Går en båt (passagerarbåt) någonstans från Tanzanias kust till Nkhata Bay i Malawi som är fint, men då måste du ha visum dit.
          www.akvarielagret.se/akvarieboken

          Kommentar

          Arbetssätt...